تدبیر ورزشی

کی روش از ایران تیم خوبی ساخته هست

« «کتایون خسرویار» روز پنجشنبه در مصاحبه با ایرنا و در مورد مربی مورد علاقه اش در دنیای فوتبال یادآور می گردد: مربی مورد علاقه ام در چند سال موخر «زین الدین زیدان» بوده هست، از نظر من او اندیشه بسیار خوبی در دنیای مربیگری دارد؛ رفتارش در کنار زمین، نوع تمریناتش و همه مسائل ذی ربط به وی را به صورت دایم زیر نظر دارم و خیلی به مشی و تفکرات او علاقه مندم.
او دنبال کرد: امید دارم در آینده مربی شبیه خودم باشم، نه دیگران. خیلی از مربیان را تحلیل کردم و دوست دارم نکات مثبت همه را بردارم اما خصوصیت مربیگری خودم را درست کنم.
خسرویار در مورد سبک مربیگری کارلوس کی روش نیز گفت: کی روش یکی از خوب ترین مربیان دنیا هست و باید از دانش او به خوبی استفاده نمود. او یک اندیشه تماما متمایز دارد، می اندیشم خیلی از ایرانی ها قدرت وی را قبول کرده اند. در چند سالی که او در ایران حضور داشت، تیم ملی به سادگی تیم های آسیایی را مغلوب کرده هست. آنچه که موجب شده کی روش مربی خیلی خوبی برای ایران باشد این هست که او به معنای حقیقی تیم را ساخته هست. در تیم ملی ایران همه چیز بر دوش یک بازیکن نیست و همه بازیکنان با اعتماد به نفس زیاد در تیم حاضر می گردند.
او در مورد انتخاب فوتبال به عنوان رشته کاری خود گفت: من ابتدا کلاس ژیمناستیک می رفتم و پس از مدتی پدرم فهمید این ورزش با روحیه من سازگار نیست. به همین سبب در آمریکا مرا به کلاس فوتبال فرستاد و خود به خود عاشق فوتبال شدم، فوتبال همیشه در زندگی من بوده هست و در کنار هر چیز کوشش کردم فوتبالم را هم دارا باشم.
وی که نامزد اکتساب عنوان خوب ترین مربی سال از سوی انجمن مربیان آمریکا شده هست، می گوید: در آمریکا همه مربیان در پی این می باشند که خودشان را به روز کنند و دانش بیشتری را نسبت به روز قبل به دست آورند.
مدتی قبل اتحادیه فوتبال بانوان آمریکا و انجمن مربیان این کشور، نام های سه مربی را برای اکتساب پاداش خوب ترین مربی سال آمریکا اعلام نمود که در این میان نام کتایون خسرویار مربی ایرانی – آمریکایی تیم ملی فوتبال پایه های ایران نیز به چشم می خورد.
این مربی که تا ۱۳ سال پیش در آمریکا زندگی می کرد و در همین کشور هم فوتبال و مربیگری را شروع کرد؛ حالا به عنوان سرمربی تیم زیر ۱۹ سال دخترهای ایران فعالیت می کند.
خسرویار در مورد احساسش از نامزد شدن برای دریافت این پاداش گفت: واقعا حس خارق العاده ای از این اتفاق دارم. اصلا فکرش را هم نمی کردم پس از چند ماه که به عنوان سرمربی دخترهای ایران انتخاب شده ام، نامزد این پاداش هم بشوم و این نشان می دهد که برنامه ریزی و اقدامات ما تاحالا به خوبی جلو رفته هست.
او در مورد احتمال اینکه بتواند نفر اول این رای گیری گردد، گفت: سه کاندیدا برای اکتساب این پاداش انتخاب گردیدند و من ۳۳٫۳۳
سرمربی تیم فوتبال زیر ۱۹ سال دخترهای ایران در مورد اینکه به عنوان سرمربی تیم ایران برای دریافت این پاداش نامزد شده هست، گفت: اینکه من با این عنوان نامزد شده ام نشان می دهد که مربیان ایرانی هم توان دارند خودشان را در دنیا مطرح کنند، ما توان داریم به سطح حرفه ای برسیم و منحصرا احتیاج به کوشش هست.
او در مورد اهدافش با تیم ملی ایران نیز گفت: هدفم این هست که بتوانم همراه با تیم به دور پایانی رقابت های قهرمانی قاره آسیا صعود نمایم. واقعا این از اغراض با اهمیت من هست چون که اگر این اتفاق رخ بدهد برای دخترهای فوتبالیست خیلی خوب می گردد و آنان به خودباوری خوبی می رسند.
خسرویار در مورد تفاوت مربیگری در ایران و آمریکا نیز گفت: مربیگری در ایران و آمریکا تفاوت بسیاری دارد. مربیان در آمریکا دایم در حال تحلیل، به دست آوردن اطلاعات و در حقیقت به روز کردن خودشان می باشند. در آنجا مربیان قصد دارند روزانه نسبت به دیروز پیشرفت کنند. این مبحث متاسفانه در ایران وجود ندارد؛ اطلاعات و دانش بعضی مربیان ذی ربط به سال های خیلی قبل هست و زیاد در پی به روز کردن خودشان نیستند در حالی که برای پیشرفت باید کوشش کنی تا عقب نمانی.
او در مورد شرایط فوتبال بانوان ایران هم یادآور گردید: زنان در ایران عاشق فوتبال می باشند. ما مربیان و فدراسیون هم می خواهیم کاری انجام بدهیم که بانوان بیشتری به سمت این ورزش گرایش پیدا نمایند. فوتسال در ایران پیشرفت خوبی داشته هست و باید کاری کنیم که در فوتبال هم این اتفاق رخ دهد.
خسرویار در مورد سطح ورزش بانوان در ایران نیز گفت: ۱۳ سال پیش برای نخستین بار به ایران رسیدم. حالا باشگاه های بانوان بسیاری در ایران وجود دارد و این نشان می دهد که شرایط برای ورزش بانوان تغییر کرده و رو به پیشرفت هست. در کمال خوشبختی بانوان هم زیادتر به سمت ورزش می آیند و این توان دارد در آینده به توسعه ورزش بانوان بینجامد.
ورزشی**۱۵۷۹**۱۵۹۷**۱۰۵۵

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا