آخرین خبرها

مقدمات دیدار سنگاپور؛ از اقامتگاه لوکس تا مدال افتخار+ عکس ها

 

به گزارش تدبیرشرق به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، نشست «دونالد ترامپ» ریاست جمهور آمریکا و «کیم جونگ اون» رهبر کشور کره شمالی قرار است هفته آینده در سنگاپور برگزار گردد.

فرستادگان هر دو کشور از ماه مه در این جزیره جنوب شرقی قاره آسیا حاضر هستند تا مقدمات این نشست را مهیا کنند. مسائل امنیتی، محل برپایی نشست و علاوه بر این محل اقامت کیم جونگ اون و دونالد ترامپ من جمله مواردی است که طرفین دیدار و کشور میزبان تا قبل از تاریخ برپایی یعنی ۱۲ ژوئن (۲۲ خرداد) آماده می‌ کنند:

 

هتل محل برپایی نشست دونالد ترامپ و رهبر کشور کره شمالی

تیم آمریکایی حاضر در سنگاپور محل برپایی نشست یا اقامت ریاست جمهور آمریکا مسائل امنیتی، محل برپایی نشست و علاوه بر این محل اقامت کیم جونگ اون و را انتخاب می نمایند.

هتل «کاپلا» اقامتگاه لوکسی در نزدیکی محله تجاری سنگاپور گزینه‌ کلیدی و مطرحی است که برای این برپایی دیدار و یا اقامت دونالد ترامپ آماده می‌ گردد.

معاون ریاست دفتر کاخ سفید مکررا با «کیم چانگ سونگ» نماینده کشور کره شمالی در تیم آماده‌ سازی در محل این هتل دیدار و جزئیات امنیتی و پروتکل‌ های نشست رهبران کشورهای خود را ارزیابی کرده‌ اند.

این هتل لوکس از همین اکنون روند رزرو دیگر مسافران خود را متوقف کرده است. این هتل واقع در استراحتگاه‌ جزیره‌ ای «سنتوزا» توسط «سر نورمن فاستر» معمار معروف انگلیسی این هتل واقع در استراحتگاه‌ جزیره‌ ای «سنتوزا» توسط «سر نورمن فاستر» معمار معروف طراحی و ساخته شده است.

 

0

هتل کاپلا در جزیره سنتوزا سنگاپور

یکی دیگر از گزینه های مطرح محل برپایی دیدار کیم جونگ اون و دونالد ترامپ هتل «شانگری-لا» است. این هتل قبل از این محل نشست مقام های چین و تایوان این هتل قبل از این محل نشست مقام های در سال ۲۰۱۵ و علاوه بر این محل اقامت «باراک اوباما» و «جورج بوش» روسای جمهوری سابق آمریکا در عزیمت به سنگاپور بوده است. رفت و آمدهای تیم‌ های آماده سازی به این هتل نیز دیده شده است و هنوز هم ممکن است که برای محل برپایی نشست انتخاب گردد.

البته باید توجه داشت که «سارا هاکبی سندرز» سخنگوی کاخ سفید در حساب توییتری خود هتل کاپلا محل را به عنوان برپایی نشست معرفی و از مهمان‌ پذیری سنگاپور تشکر کرده است.

هتل کاپلا در محوطه‌ ای سبز و جنگلی به مساحت ۳۰ هکتار واقع شده‌ است. این استراحتگاه از زمان شروع به کار تیم آماده سازی دو کشور آمریکا و کشور کره شمالی برای دیدار ۱۲ ژوئن، ورود خبرنگاران را ممنوع کرده است.

 

کارهای امنیتی

سنگاپور به عنوان میزبان، هزینه بسیاری برای برقرار کردن امنیت قرار داده است.

به گزارش تدبیرشرق به نقل از رسانه‌ های محلی، بالگردها و هواپیماهای بدون سرنشین محدوده هوایی محل برپایی نشست را تحت نظر خواهند داشت و صدها پلیس مسئول گشت زنی در اطراف این محل می باشند.

از طرف دیگر سازمان حمل و نقل هوایی سنگاپور امروز چهارشنبه اعلام نمود که حریم هوایی این کشور در زمان برپایی نشست ۱۲ ژوئن برای پروازها محدود خواهد گردید.

وب سایت سازمان بین المللی هواپیمایی کشوری سنگاپور در بیانیه‌ ای اعلام نمود که در روزهای ۱۱، ۱۲ و ۱۳ ژوئن پرواز هواپیماها در محدوده‌ها هوایی خاص و برای مدتی محدود ممنوع می‌ گردد.

 

00

گشت پلیس در اطراف هتل‌ های محل تردد تیم آماده سازی

تمامی هواپیماهایی که وارد حریم هوایی فرودگاه «چانگی» سنگاپور می‌ گردند، باید از سرعت خود بکاهند و به علل «امنیت ملی» با محدودیت‌ هایی برای فرود و پرواز رو به رو می‌ گردند.

پرواز هواپیماهای کنترل از راه دور و پهپادهای کوچک ممنوع می گردد. سامانه مخابراتی گوشی سامانه مخابراتی نیز در زمان برپایی نشست قطع خواهد گردید.

بعضی از منطقه های شهر از ۱۰ تا ۱۴ ژوئن به عنوان «منطقه ویژه نشست» مشخص گردیده است و محدودیت‌ های تردد در آنان برقرار می‌ گردد. این تنگنا دربردارنده منطقه برپایی دیدار، اقامت سران و سفارت آمریکا و علاوه بر این تفریحگاه جزیره‌ «سنتوزا» می‌ گردد.

 

محل اقامت و راه پرداخت هزینه‌ های عزیمت کیم جونگ اون

به گزارش تدبیرشرق به نقل از رسانه‌ ها، تیم کره‌ ای آماده سازی نشست هفته آینده به هتل «فولرتون» تردد داشته‌ اند.

این هتل در زمان استعمار سنگاپور ساختمانی اداری بوده اما در محوطه‌ ای زیبا در کنار ساحل واقع شده که اطراف آن را آسمان‌ خراش‌ ها پوشانده‌ اند.

 

000

هتل فولرتون، گزینه احتمالی محل اقامت کیم جونگ اون

به گزارش تدبیرشرق به نقل از واشنگتن پست، یکی از مورد ها گفتگوی تیم‌ های آماده سازی چگونگی پرداخت هزینه‌ های امنیتی و اقامت توسط کشور کره شمالی بوده است زیرا به سبب تحریم ها بر علیه پیونگ یانگ پرداخت این هزینه ها مشکل و به لحاظ قانونی چالش برانگیز است.

وزارت خارجه آمریکا مدعیات طرح شده مبنی بر کمک واشنگتن به پرداخت هزینه‌ های طرف کشور کره شمالی را رد کرده‌ اما افزوده است که از کشورهای دیگر برای کمک کردن به حل این مبحث درخواست کرده‌ اند.

 

طراحی مدال افتخار نشست سران آمریکا و کشور کره شمالی

یک فروشگاه آنلاین در سنگاپور روز سه شنبه از مدال افتخار نشست هفته آینده دونالد ترامپ و کیم جونگ اون پرده برداری کرد.

 

0000

مدال افتخار دیدار کیم جونگ اون و دونالد ترامپ در سنگاپور

طرح این مدال که توسط وب‌ سایت خرید آنلاین «سنگاپور مینت» ضرب شده است، دست دادن دو رهبر در یک رو و پرنده ای صلح بهمراه نوشته «صلح جهانی» در طرف دیگر است. زیر نشان پرنده زیر نشان صلح نیز گل های رز و ماگنولیا، گل ملی هر دو کشور آمریکا و کشور کره شمالی هک شده است.

نمونه طلای این مدال، ۱۰۰۰ دلار

 

مکان: سنگاپور

مرجع: یورو نیوز

 

انتهای پیام

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا