آخرین خبرهااسلایدربین الملل

اتریش به درخواست پوتین برای لغو تحریم ها نه گفت

لغو تحریم ها

به گزارش تدبیرشرق به نقل از خبرگزاری رویترز، سباستین کورتز، صدراعظم اتریش در کنفرانس خبری مشترک با ولادیمیر پوتین، ریاست جمهوری روسیه در وین اعلام نمود: ما امید داریم که با برپایی گفتگوها معطوف و فشرده در ارتباطات اتحادیه اروپا و روسیه به ویژه در وضع شرق اوکراین پیشرفت حاصل شود تا پس از ان تحریم ها گام به گام برداشته گردند.

علاوه بر این کورتز در بخش دیگری از اظهاراتش، اظهار کرد: روسیه به عنوان یک ابرقدرت مسؤولیت بزرگی در محافظت صلح در منطقه های بحرانی جهان دارد.

وی اظهار کرد: روسیه نه فقط نقش بزرگی در منطقه های بحرانی جهان من جمله سوریه و شرق اوکراین و دیگر منطقه های دارد لکن مسؤولیت بزرگی نیز عهده دار است. ما امید داریم و توقع داریم که روسیه نقش و مسؤولیت خود را به خوبی اجرا کند تا مردم بتوانند در صلح و همانطور که دوست دارند زندگی کنند.

ولادیمیر پوتین در عزیمت خود به اتریش علاوه بر دیدار با الکساندر فون دربلن همتای اتریشی اش، با سباستین کورتز صدراعظم این کشور دیدار و اظهار کرد وگو کرد.

ولادیمیر پوتین اعلام نمود: تحریم ها برای همه کس مضر هست، هم برای افرادی که آنان را اعمال کرده اند و هم افرادی که این تحریم ها بر علیه شان صادر گردیده هست، در نتیجه من می اندیشم همه کس در کنسل تحریم ها توان دارند منافعی به دست آورند.

وی در کنفرانس خبری با همتای اتریشی اش اظهار کرد، اتریش امروز یکی از با اهمیت ترین گذرگاه ها برای جابه جایی گاز از روسیه به اروپا شده هست.

دربلن نیز از روسیه تشکر نمود و اظهار کرد، نمی شود گاز روسیه را با گاز مایعی که از آمریکا می آید تغییر داد.

/ایسنا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا