آخرین خبرها

اتکای چشم بادامی ها به ستاره سرزمین آفتاب

به گزارش تدبیرشرق به نقل از گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ شینجی کاگاوا فوتبالیست و ستاره تیم ملی ژاپن هست که در سال ۱۹۸۹ در کوبه متولد گردید و هم حالا در باشگاه بروسیا دورتموند بازی می‌کند.

شینجی فوتبالش را از سن ۵ سالگی شروع نمود و بین سال‌های ۱۹۹۴ تا ۱۹۹۹ در باشگاه فوتبال مارینو حاضر بود. مقصد بعدی او باشگاه کوبه بود که تا سال ۲۰۰۱ در آنجا حاضر بود. پس از آن ۴ سال در باشگاه میاگی بارسلونا حاضر بود. در سال ۲۰۰۷ علی رغم حضوری نسبتاً ثابت در تیم و به‌دست آوردن جایگاه در ترکیب، نتوانست همراه این تیم به لیگ دسته یک ژاپن صعود کند،او از رتبه سنی نوجوانان برای تیم ملی ژاپن بازی کرده هست.

هافبک هجومی چشم بادامی ها در تابستان ۲۰۱۰ کاگاوا با مبلغ ۳۵۰ هزار یورو به باشگاه آلمانی بورسیا دورتموند ملحق شد.

در تاریخ ۵ ژوئن ۲۰۱۲ باشگاه بورسیا دورتموند بر سر جابه جایی شینجی کاگاوا با باشگاه لیگ پیروزی منچستر یونایتد به توافق رسید و در تاریخ ۲۲ ژوئن کاگاوا پس از گذراندن آزمایش پزشکی با منچستریونایتد قرار داد حرفه‌ای امضا نمود. کاگاوا نخستین بازیکن ژاپنی تاریخ باشگاه منچستر یونایتد هست و پیراهن شماره ۲۶ را به تن می‌کند.

افتخارها این بازیکن به توصیف زیر هست:

دورتموند: قهرمانی بوندس‌لیگا۲): ۲۰۱۰–۱۱ و ۲۰۱۱–۱۲-قهرمانی جام حذفی فوتبال آلمان (۲): ۲۰۱۱–۱۲ و ۲۰۱۶–۱۷

منچستریونایتد: قهرمانی لیگ برتر فوتبال بریتانیا (۱): ۲۰۱۲–۱۳-قهرمانی جام خیریه انگلیس (۱): ۲۰۱۳

ژاپن: قهرمانی جام ملت‌های قاره آسیا (۱): ۲۰۱۱

انفرادی: آقای گل لیگ دسته دو ژاپن (۱): ۲۰۰۹ -بهترین تیم بوندسلیگا به انتخاب کیکر: ۲۰۱۰–۱۱-  خوب ترین تیم فصل اروپا به انتخاب یوروپین اسپورت مدیا:۲۰۱۱–۱۲ –  تیم فصل بوندسلیگا: ۲۰۱۵–2016

وی در مورد گروه ژاپن در جام جهانی معتقد هست: جام جهانی جای برترین ها هست و من می اندیشم تجربه حضور در سال های گذشته در روسیه به کار ما خواهد آمد و ما می تواتنیم از گروه سخت خود صعود نماییم.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا