آخرین خبرها

با اهمیت ترین عنوان های خبری ایرنا از شامگاه سه شنبه تا صبح چهارشنبه

خبر ها داخلی
**********
* * تهران- ایرنا- دومین شب از لیالی قدر، شبی پر راز و راز که در آن سرنوشت ها و تقدیرها رقم می خورد، در حالی تمام شد که مردم مومن ایران اسلامی بامداد چهارشنبه در مساجد، حسینیه ها و مکان های مذهبی و زیارتی با برگزاری آئین های معنوی با خالق هستی راز و احتیاج و مناجات کردند.
* * شهرری- ایرنا- عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به کارشکنی دشمنان بر علیه کشور اشاره نمود و اظهار کرد: امروز بیشتر از هر زمان دیگری به اتحاد ملی تمامی گروه های سیاسی، پیروان ادیان و مذاهب متفاوت کشور احتیاج داریم.
* * قم- ایرنا- تولیت آستان قدس رضوی اظهار کرد: در مبحث فلسطین، نه نقشه روسای جمهوری قبلی آمریکا کار ساز بود و نه نقشه و فریب ریاست جمهوری فعلی آمریکا موثر است و این مسئله تنها با برگرداندن حق مردم این سرزمین قابل حل است.
* * تهران- ایرنا- در درگیری مرزبانان سردشت با اشرار، دو تن از مرزبانان در شب شهادت امام علی(ع) به درجه رفیع شهادت نائل شدند.
* * تهران- ایرنا- زمین لرزه ای به بزرگی ۴٫۱
* * شهرری- ایرنا- عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: کسانی به دستاویز آنالیز سیاسی غیبت می کنند و به هوای مصلحت، کذب بیان می کنند که باید در این شب های مبارک از موهبت کم مثل توبه استفاده نمایند تا مقبول درگاه خداوند گردند.
* * تهران-ایرنا- سال کنونی شب های قدر و سالگرد شهادت امام علی(ع) در شرایطی برگزار می شود که بشریت وارد فاز تازه ای از زندگی خود شده و ملت ایران نیز در منطقه غرب قاره آسیا با شرایط مخصوصی از تحریم های ظالمانه تا تهدیدهای نظامی روبه رو است، آن هم هنگامی که بیشترین هزینه ها را در جنگ بر علیه تروریسم در منطقه و جهان پرداخته است.
* * مسکو- ایرنا- نایب ریاست مجلس شورای اسلامی چند دستگی و جنگ میان مسلمین را سمی مهلک و راه رهایی رژیم اسرائیلی دانست و اظهار کرد: اگر ایران، عربستان و دیگر کشورهای اسلامی متحد گردند، زودتر میتوان فلسطین را آزاد کرد.
* * نوشهر- ایرنا – تندباد با سرعت حدود ۶۰ کیلومتر بر ساعت سه شنبه شب شهرهای ساحلی غرب مازندران را در نوردید و موجب پراکنده شدن گرد و غبار، حتمی موقت برق در بعضی منطقه های شهری و روستایی شد.
* * زاهدان- ایرنا- در شب قدر که شب دلدادگی به معبود و سوگ پیشوای مظلوم شیعیان است، فریادها و دست ها به آسمان می رود و دل ها در دامان خدایی مهربانتر از مادر آرام می گیرد.
* * دمشق- ایرنا- سفیر ایران در سوریه تاکید کرد: شکل گیری رژیم اسرائیلی توسط استکبار ، نه فقط دسیسه ای بر علیه فلسطین است لکن دسیسه ای بر علیه تمام جهان اسلام محسوب می شود.
* * تهران- ایرنا- ریاست مرکز دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه در پیامی درگذشت محمدیوسف کیانی باستان شناس پیشکسوت را تسلیت اظهار کرد.
* * کرج- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان البرز اعلام نمود که براثر یک تصادف زنجیره ای و حادثه دیگر رانندگی در جاده های این استان ۱۰ نفر مصدوم گردیدند.
* * مشهد- ایرنا- فرماندار نیشابور اظهار کرد: خارج شدن قطار باری مجتمع فولاد نیشابور خراسان رضوی از ریل خسارت مالی و جانی درپی نداشت.
* * بیرجند- ایرنا- ریاست بنیاد فقهی مدیریت اسلامی اظهار کرد: مقام معظم رهبری، قرآن کریم را کتاب انقلاب عنوان نمودند و نقشه نظام مقدس جمهوری اسلامی بر طبق قرآن تنظیم شده است.
* * بلگراد- ایرنا- سفیر جمهوری اسلامی ایران در سارایوو روز سه شنبه در مراسم بزرگداشت بیست و نهمین سالگرد رحلت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران که با عنوان سیره امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: آرزوی بزرگ امام خمینی برقرار کردن اتحاد و انسجام میان امت اسلام بود.
* * تهران- ایرنا- نماینده ولی فقیه در هلال احمر، ضمن برشمردن دستاوردهای یوم الله ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲، این قیام را کلیدی ترین عامل بیداری مردم در مقابل رژیم شاهنشاهی دانست.

خبر ها بیگانه
**********
* * نیویورک- ایرنا- ریاست جمهوری فرانسه تصمیم موخر ایران در مورد فعالیت اتمی خود را به معنای خارج شدن از برجام ندانست اما از جانب های این توافق خواست به سمت تنش نروند.
* * لندن- ایرنا- سخنگوی آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام نمود که نامه ایران در مورد تولید خوراک سانتریفیوژ را دریافت نموده است.
* * لندن- ایرنا- صدها تن از مسلمین، فعالین گروه های مدنی و حقوق بشری در انگلستان عصر سه شنبه هم زمان با پنجاه و یکمین سالروز آواره شدن فلسطینیان از وطن خود که به 'روز نکسه' نامیده شده است در لندن تظاهرات کردند.
* * کوالالامپور- ایرنا- شهر سنگاپور که هفته آینده میزبان نشست دو طرفه دونالد ترامپ ریاست جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کشور کره شمالی است ، به سبب حضور گروههای مراقبت دوطرف و تدابیر شدید امنیتی مقامهای سنگاپوری به نحو تماما امنیتی درآمده است.
* * پکن- ایرنا- ارتش چین به آمریکا، فرانسه و انگلستان که درصدد اعزام ناوهایشان به دریای جنوبی هستند اخطار داد که «چنین تحرکاتی را بر نمی تابد».
* * پکن- ایرنا- با بهبود شرایط در شبه جزیره کره و کاهش تنش ها میان آمریکا و کشور کره شمالی، چین اعلام نمود که 'ایر چاینا' ناوگان هوایی این کشور، پروازهایش به کشور کره شمالی را از سرگرفته است.
* * تهران- ایرنا- ریاست شورای عالی انقلاب یمن اظهار کرد: آمریکا، عربستان، انگلستان و امارات مسئول وخامت و سختی وضعیت معیشتی در یمن هستند.
* * نیویورک- ایرنا- سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کوشش برای تبری رژیم اسرائیلی در انجام به جنایت های و کشتار شهروندان بی گناه غزه، اظهار کرد: مسئول این بدبختی ها حماس است که مردم را به راهپیمایی فراخوانده است.
* * تهران- ایرنا- ۹ غیرنظامی من جمله ۲ زن در حمله هوایی عربستان به منطقه های مسکونی صنعا پایتخت یمن مجروح گردیدند.
* * مسکو- ایرنا- ریاست جمهوری اتحاد جماهیر سابق شوروی ارتباطات روسیه و آمریکا را به بن بست تشبیه و به سران دو کشور سفارش کرد از تشدید سیاست تحریمی بر علیه یکدیگر و اعمال متقابل تحریم ها و سخنان دشمنی جویانه اجتناب کنند.
* * رم- ایرنا- مجلس سنای ایتالیا به 'جوزپه کونته' نخست وزیر و دولت جدید ائتلافی این کشور رای اعتماد داد.
* * دهلی نو- ایرنا- استاد دانشگاه جامیا اسلامیا هند،کلید نامیرایی انقلاب اسلامی ایران و تاثیر جهانی آن را رهبری بی مثل امام خمینی (ره) دانست.
* * مسکو- ایرنا- تیم ملی فوتبال ایران پس از ظهر روز سه شنبه از طریق فرودگاه ونوکووا به عنوان اولین تیم جام جهانی وارد مسکو پایتخت روسیه شد.
* * لندن- ایرنا- مراسم بیست نهمین سالگرد رحلت رهبر کبیر انقلاب اسلامی و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی (ره) با حضور اقشار متفاوت مسلمین و دوستداران آن حضرت در نروژ و دانمارک برگزار شد.
* * الجزیره- ایرنا- «شریف اسماعیل» نخست وزیر مصر روز سه شنبه نامه استعفای کابینه خود را تسلیم «عبدالفتاح السیسی» ریاست جمهوری این کشور کرد.
* * دمشق- ایرنا- وزارت خارجه سوریه در نامه ای به دبیر کل سازمان ملل تاکید کرد که ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا، شماری از مردم روستاهای استان های حسکه، الرقه و دیرالزور را آماج حمله های هوایی خود قرار داده است.
* * تهران- ایرنا- معاون اداره اطلاع رسانی جنبش انصار الله یمن تحویل بندر الحدیده تنها گذرگاه ورود مواد غذایی مردم کشورش را به ائتلاف عربی – آمریکایی زیر سؤال برد.
* * اسلام آباد- ایرنا- رسانه های پاکستانی با انتشار گسترده سخنان حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب در سالگرد رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران،به نقل از وی اعلام نمودند:غرب در ازای اجرای کامل برنامه جامع اقدام مشترک (برجام ) قابل اعتماد نیست.
* * اسلام آباد- ایرنا- بانک جهانی از پاکستان خواست تا با منصرف شدن از مراجعه به دادگاه داوری بین المللی در مورد احداث سد از سوی هند، پیشنهاد همسایه خود برای انتخاب کارشناسان بی طرف برای حل منازعه آبی را قبول کند.
* * بلگراد- ایرنا- پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) روز سه شنبه در اولین سالگرد عضویت مونته نگرو در این سازمان نظامی طی مراسم مخصوص آکروبات هوایی که در حضور وزیر دفاع این کشور و نماینده ناتو برگزار شد، امنیت از حریم فضایی این کشور کوچک حوزه بالکان غربی را به صورت رسمی عهده دار شد.
* * سلیمانیه- ایرنا- در ادامە موضعگیری ها در اعتراض به حضور نیروهای ارتش ترکیە در بخش هایی از کردستان عراق، شماری از سازمانها و فعالین اجتماعی در سلیمانیە خواهان کارهای اجرایی تشکیلات محلی و دولت مرکزی برای خارج شدن ترک ها از خاک این کشور گردیدند.
* * بیروت- ایرنا- دیدارهای موخر دبیرکل حزب الله با رهبران جنبش امل و جریان ملی آزاد به عنوان دو متحد استراتژیک این حزب، نشان از کوشش برای انسجام قسمتی به جبهه حامی های مقاومت خبر می دهد.
* * آنکارا- ایرنا- بکیر بوزداغ معاون نخست وزیر و سخنگوی دولت ترکیه اعلام نمود که نیروهای ارتش این کشور در شمال عراق حاضر هستند و احتمال تصرف بلندای قندیل وجود دارد.
* * رم- ایرنا- هفته نامه ایتالیایی 'اسپرسو' در جدیدترین شماره خود با عنوان 'هزینه تحریم ایران' درج کرد: آمریکا از تحریم ایران و روسیه به عنوان اهرمی برای وارد کردن فشار استفاده می نماید و توقف مبادلات تجاری با تهران ضربه سختی به ایتالیا می باشد.
* * تهران- ایرنا- بلومبرگ از کاهش نرخ نفت به زیر ۷۵ دلار اطلاع داد و اعلام نمود: بعضی مراجع، سبب کاهش نرخ نفت را درخواست آمریکا از اوپک برای ارتقا سطح صادرات می دانند.
* * لندن- ایرنا- سفیر جمهوری اسلامی ایران در بروکسل به اروپا اخطار داد که چنانچه در دوران ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» به جای محافظت برجام، مناسبات فرا آتلانتیکی را در اولویت قرار دهد، حاکمیت و ارزش خود را زیر سؤال خواهد برد.
شبد**۱۹۵۳**۹۱۲۲

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا