آخرین خبرهابین الملل

“ICAN” پیشنهاد تقبل هزینه های نشست کیم–ترامپ را مطرح نمود

ICAN نشست کیم–ترامپ

کمپین بین‌المللی برای نابودی تسلیحات هسته‌ای (ICAN) که برنده جایزه صلح نوبل نیز شده است پیشنهاد پرداخت هزینه‌های نشست رهبران کره شمالی و آمریکا در سنگاپور را مطرح کرده است.

به گزارش تدبیرشرق، به نقل از خبرگزاری رویترز، این پیشنهاد پس از ان مطرح گردید که مسئله اقامت کیم جونگ اون، رهبر کشور کره شمالی در هتلی که محل برپایی نشست وی با دونالد ترامپ، ریاست جمهوری آمریکاست مورد منازعه مقامهای دو کشور قرار گرفته است.

کمپین بین المللی برای منهدم کردن جنگ افزار ها اتمی نامیده شده به “ICAN” کمپین بین المللی برای منهدم کردن جنگ افزار ها اتمی نامیده شده به “ICAN” که سال گذشته میلادی پیروز پاداش صلح نوبل گردید، تمایل خود را برای استفاده از مبلغ نقدی این پاداش به منظور پرداخت برای تدارکات و تسهیلات ذی ربط به نشست و برای موفقیت آمیز بودن آن اعلام نموده است.

این گروه در اطلاعیه ای اعلام نمود: پاداش صلح نوبل دربردارنده پاداش نقدی است و ما آن را برای پرداخت هزینه های نشست رهبران آمریکا و کشور کره شمالی عرضه می دهیم.

آکیرا کاواساکی، از مقامهای “ICAN” آکیرا کاواساکی، از مقامهای “ICAN” اظهار کرد: این یک نشست تاریخی است و فرصتی است با ارزش که به جهانی خالی از جنگ افزار ها اتمی و انتهاء تهدید آن کمک می کند.

وی دنبال کرد: این پول برای هزینه اتاق های اشرافی که رهبر کشور کره شمالی یا هرکس دیگری در آن قرار است باشد، پرداخت نمی‌شود.

پاداش نقدی صلح نوبل هرسال تغییر می کند ولی در سال ۲۰۱۷ این پاداش ۹ میلیون کرون سوئدی معادل ۱٫۰۲ میلیون دلار آمریکا بود.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا