آخرین خبرها

قادری: مهمترین خصوصیت امام خمینی (ره)، تربیت نیروهای کارآمد بود

جعفر قادری نماینده پیشین شیراز در مجلس شورای اسلامی در اظهار کرد وگو با ایسنا با اشاره به سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی ، اظهار کرد: این مبحث مطرح هست که چه رخدادی افتاد تا انقلاب بعد از امام ادامه پیدا نمود اما قبل از جواب دادن به این سؤال باید دید که دشمنان انقلاب حتی فکر نمی کردند که این حرکت در زمان حیات خود امام نیز به نتیجه برسد و ادامه پیدا نماید.

وی دنبال کرد: خصوصیت هایی مثل سیاست ورزی، تقوا، ظرافت و متانت در کنار وارستگی های روحی و دانایی های علمی امام موجب گردید که انقلاب اسلامی هم در زمان حیات وی و هم بعد از رحلت شان از گزند دشمنان محفوظ بماند و در سطح منطقه و بین المللی سخن جمهوری اسلامی را به کرسی بنشاند.

این فعال سیاسی اضافه کرد: یکی از خصوصیات با اهمیت حضرت امام از قبل از زمان تبعیدشان، تربیت نیروهای مومن و انقلابی و در عین حال کارآمد و پرتلاش بود. لازم هست که مسئولان کشور امروزه از این خصوصیت اخلاقی امام برای تربیت نیروهای بااخلاق و کارآمد استفاده نمایند.

وی یادآور گردید: همین نیروهای کارآمد بودند که در زمان انقلاب به کمک امام آمدند و بعد از رحلت وی انقلاب را تا ۴۰ سالگی که امروز هست پیش بردند.

قادری با اشاره به کارشکنی های دشمن های نظام مثل منافقان به برنامه های آنان برای حذف فیزیکی نیروهای انقلابی و یاران امام اشاره نمود و در بخش دیگری از این اظهار کرد وگو یادآور گردید: حذف چهره هایی مثل شهید بهشتی، شهید باهنر، شهید دستغیب که وزنه های انقلاب اسلامی بودند تاثیر بسیاری بر انقلاب گذاشت اما امام همچنان با تربیت نیروها کوشش کردند تا جای آنان را برای مردم و نظام پر کنند یعنی امام توانست این حربه دشمن ها را نیز نابود کند.

این نماینده پیشین مجلس، اظهار کرد: در ادامه راه و تفکر امام، بنیانگذار انقلاب جوری توانست آرمان های انقلاب را به منصه ظهور برساند که سایرین هم به سرعت تصدی امور را با راهنمایی های وی در دست دریافت کنند. در راس تمام این افراد، مقام معظم رهبری بودند که بعد از امام، انقلاب اسلامی را هدایت و رهبری کردند.

وی در انتهاء اظهار کرد: رسیدن انقلاب به چهل سالگی آن هم بعد از رحلت حضرت امام بجز رهبری مقام معظم نیازمند پشتیبانی مردم از نظام بود که این اتفاق اتفاق افتاد. مردم هزینه های جانی و معنوی سنگینی برای انقلاب پرداخت کردند اما به خوبی فهم کردند که باید از رهبری های مقام معظم رهبری بعد از امام خمینی تبعیت کنند.

انتهای پیام

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا