آخرین خبرها

تاثیر تعرفه های ترامپ گریبان شرکت های آمریکایی را هم گرفت

به گزارش تدبیرشرق به نقل از روز یکشنبه ایرنا به نقل از روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال، تعرفه های تازه ای که هدف از آن تقویت صنعت های فولاد و آلومینیوم آمریکا بود تاثیری عکس بر بخش های اصلی ارائه این فرآورده ها در آمریکا داشته هست.
تولید کنندگان فولاد درآمریکا از تعرفه های بهره می گیرند که خرید فلزات از شرکت های بیگانه را برای شرکت ها گرانتر می کند. اما بعضی از شرکت های آمریکایی که از فلزات برای تولید فرآورده ها خود استفاده می نمایند بیان می کنند تعرفه ها نرخ ها را افزایش داده هست.
این شرکت ها بیان می کنند در مواردی، مشتریان شان به شرکت های تامین کننده بیگانه متوسل شده اند تا از فلزات ارزان تر و معاف از تعرفه برای تولید محصولاتی همانند استفاده نمایند.
دولت «دونالد ترامپ» ریاست جمهوری آمریکا اوایل سال جاری میلادی تعرفه های وسیع ای را در مورد صنعت فولاد و آلومینیوم وضعیت کرد که نگرانیهایی را در بین تولیدکنندگان فرآورده ها فولادی برانگیخت.
ترامپ این هفته تعرفه هایی را بر علیه واردات از چین وضعیت کرد و پس از به پایان رسیدن مهلتی که برای دستیابی به توافق به اتحادیه اروپا داده بود، کشورهای این منطقه را نیز مشمول تعرفه ها کرد.
این تصمیم دربردارنده تعرفه ۲۵ درصدی برای واردات فولاد و ۱۰ درصدی برای واردات آلومینیوم هست
تعرفه ۲۵ درصدی بر واردات فولاد و ۱۰درصدی بر واردات آلومینیوم از کشورهای متفاوت به آمریکا را اعمال کرد.

این تصمیم ترامپ واکنش هایی را از سوی متحدین اروپایی اش برانگیخت.
««بیل مورنو» وزیردارایی کانادا اقدام آمریکا برای وضعیت تعرفه بر واردات فولاد وآلومینیوم به دستاویز تهدید امنیتی را«مضحک» قرائت کرد.
««امانوئل مکرون» ریاست جمهوری فرانسه نیزدرتماس تلفنی با همتای آمریکایی خود، تصمیم کاخ سفید برای افزایش تعرفه واردات فلزات را غیرقانونی قرائت کرد و از تدارک جوابی تلافی جویانه به شیوه قاطع و مناسب اطلاع داد.

اروپام**۹۱۵۸**۱۹۰۸

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا