آخرین خبرها

معاون صدراعظم اتریش خواستارپایان تحریم روسیه گردید

به گزارش تدبیرشرق به نقل از روز یکشنبه ایرنا از رویترز، این مقام اتریشی که حزبش در دولت محافظه کار «سباستین کورتس» صدر اعظم اتریش شریک هست، اظهار کرد در گذشته هم قبول کننده تحریم های اتحادیه اروپا بر علیه مسکو به سبب نقش (ادعایی) این کشور در پشتیبانی از شورشیان در اوکراین نبوده هست.
ریاست حزب راست تندرو آزادی اتریش در گفت و گو با روزنامه اتریشی «اوستریخ» (Oesterreich) با سریعتر کردن لحن خود اضافه کرد: وقت آن دست یافته که به این تحریم های تحریک کننده انتهاء دهیم و ارتباطات سیاسی واقتصادی با روسیه را عادی کنیم.
آمریکا، اتحادیه اروپا و بعضی دیگر از کشورها در پی ملحق شدن شبه جزیره کریمه اوکراین به روسیه در سال ۲۰۱۴ (۱۳۹۳) تحریم هایی را بر علیه مسکو اعمال کردند. در واقعه ی مسمومیت «سرگئی اسکریپال» جاسوس پیشین روسیه در انگلیس، اتریش برخلاف زیادتر کشورهای غربی، دیپلمات های روسیه را اخراج نکرد.
سخنان این مقام اتریشی در حالی طرح شده که کوشش دیپلمات های اروپایی برای برطرف تنش ها در غرب اوکراین با سرعت بیشتری پیش می رود.
دولت ائتلافی اتریش می گوید در پی ایفای نقش به عنوان میانجی بین غرب و شرق هست. همزمان سباستین کورتس تاکید کرده که خللی در موضع آن در پشتیبانی از اتحادیه اروپا ایجاد نشده هست.
« «هایکو مس» وزیر امور خارجه آلمان، همتایانش از کشورهای فرانسه، روسیه و اوکراین را برای حضور در جلسه ای در برلین در تاریخ ۱۱ ژوئن (۲۱ خرداد) با هدف اظهار کرد و گو در مورد درگیری در شرق اوکراین دعوت کرده هست.
مس هفته پیش اظهار کرد که اطلاعی از گفتگوها اتحادیه اروپا در مورد کنسل تحریم روسیه ندارد.
آلمان، فرانسه، روسیه و اوکراین پیشتر هم مذاکره هایی را برای انتهاء دادن به درگیری ها دراوکراین انجام داده بودند.
اروپام**۹۱۵۸**۱۴۸۵

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا