آخرین خبرهاتدبیر ورزشی

تدابیر مخصوص امنیتی روسیه برای برپایی جام جهانی ۲۰۱۸

به گزارش تدبیرشرق به نقل از ایرنا، در حالی که کمتر از دو هفته به برپایی مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ مانده هست،سازمان های امنیتی روسیه دربردارنده وزارت کشور، گارد ملی این کشور و سازمان امنیت فدرال برای تامین امنیت عمومی در دوره برپایی مسابقات، به حالت آماده باش در آمده اند.

سرویس مطبوعاتی وزارت موقعیت های اضطراری روسیه (تشکیلات ویژه دفاع غیرنظامی روسیه) نیز جدیدا اعلام نمود: واحدهای این وزارتخانه برای حاصل شدن اطمینان از امنیت جام جهانی ۲۰۱۸، از هم حالا به مدت ۲ ماه در حالت آماده باش خارق العاده به سر خواهند برد.

بر این اساس، در تمام ۱۱ شهر میزبان مسابقات جام جهانی، بیشتر از ۳۰۰ پایانه اطلاعاتی و سامانه اخطار دهنده در منطقه های پر ازدحام و ورزشگاه ها فعالیت خواهند کرد.

شورای امنیت روسیه نیز جدیدا به ریاست ولادیمیر پوتین ریاست جمهور، تمام مسائل امنیتی و مقدماتی مربوط با جام جهانی را ارزیابی کرد.
واضح هست پیشگیری از اعمال تروریستی در دستور کار سازمان های امنیتی روسیه برای تامین امنیت این کشور در روزهای برپایی مسابقات جام جهانی قرار دارد.

روزنامه راسیسکایا گازتا ارگان دولت روسیه درج کرد: مطابق فرمان پوتین، همه برنامه های ورزشی مربوط با جام جهانی فوتبال تحت حراست ویژه قرار می گیرد و در شهرهای میزبان نظام امنیتی ویژه برقرار می گردد.
تدابیر امنیتی به شکلی اعمال می گردد که مزاحم مهمان های جام جهانی و شرکت کنندگان در آن نشود.

**ماموران امنیتی مدارک هویتی را کنترل می کنند

به گزارش تدبیرشرق به نقل از رسانه ها، مامورین امنیتی در شهرهای میزبان جام جهانی، توجه خاصی به بازنگری و کنترل مدارک هویت ساکنان این شهرها خواهند داشت.

بر این اساس از رفت و آمد اشخاص بدون رجیستریشن و ثبت رسمی در شهرهای میزبان جام جهانی جلوگیری خواهد گردید.

** محدوده های ویژه جام جهانی تعیین می گردد
در حول اماکن ویژه برپایی مسابقات جام جهانی، محدوده های مخصوصی تعیین می گردد و کسانی که کارت هواداری ندارند، حق رفت و آمد در این منطقه های را نخواهند داشت.

مامورین امنیتی از رفت و آمد کسانی که به عنوان مثال جزء ورزشکاران و هیات های ذی ربط یا تماشاگران فوتبال نیستند اذن رفت و آمد در این محدوده را نمی دهند.
به نوشته روزنامه راسیسکایا گازتا، مامورین امنیتی تمامی محدوده های حول اماکن ورزشی و محل برپایی مسابقات را تحت حراست ویژه قرار می دهند.

مامورین امنیتی از زمین، هوا و نیز از محدوده های آبی (رودخانه ها و برکه ها) در شهرهای میزبان، ورزشگاه ها و اماکن مربوط با جام جهانی را تحت حراست می گیرند.

**فروش مشروب های الکلی حول ورزشگاه ها ممنوع هست

منع ارائه مشروب های الکلی درمحدوده های حول ورزشگاه هااز دیگر تدابیر امنیتی هست که روس ها برای جام جهانی مدنظر داشته اند.
این ممنوعیت تا انتهاء جام جهانی فوتبال برقرار می باشد و مامورین امنیتی به دقت اجرای این طرح را زیرنظر دارند.

** عده ای از خیابان های شهرهای میزبان مسدود می گردد

در هنگام برپایی مسابقات جام جهانی عده ای از خیابان ها به ویژه خیابان های منتهی به اماکن برپایی مسابقات مسدود می گردند و برای ورود به بعضی دیگر از خیابان ها نیز باید از تور امنیتی گذر کرد.

در شهرهای میزبان رقابت های جام جهانی، برای آسان سازی جابه جایی تماشاگران فوتبال به ورزشگاه ها، اتوبوس های رایگان تخصیص یافته که شاتل نامیده می گردند.

به گزارش تدبیرشرق، بیست و یکمین دوره مسابقات جام جهانی فوتبال از ۲۴ خرداد تا ۲۴ تیرماه سال ۹۷ در ۱۲ ورزشگاه ۱۱ شهر روسیه برگزار خواهد گردید.

شهرهای مسکو (ورزشگاه های لوژنیکی و اوتکریتیه آرنا)، سوچی (ورزشگاه المپیک فیشت)، ولگوگراد (ورزشگاه مرکزی)، روستوف-نا-دونو (ورزشگاه روستوف آرنا)، قازان (کازان آرنا)، سارانسک (ورزشگاه موردوویا آرنا)، سن پترزبورگ (ورزشگاه کرستوفسکی)، سامارا (ورزشگاه سامارا)، نیژنی نووگوراد (ورزشگاه نیژنی نووگورود)، یکاترینبورگ (ورزشگاه مرکزی) و کالینینگراد (ورزشگاه کالینینگراد) ۱۱ شهر میزبان جام جهانی ۲۰۱۸ می باشند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا