آخرین خبرها

بازی سوئیس- اتریش، پرگل ترین بازی ادوار جام جهانی

به گزارش تدبیرشرق به نقل از ایرنا، فیفا روز شنبه گزارش تدبیرشرق به نقل از کرد: تقابل دو کشور همسایه اتریش و سوئیس در یک چهارم پایانی جام جهانی ۱۹۵۴، روز ۲۶ ژوئن همان سال را به خاطره ای مشترک در ذهن طرفداران دو کشور بدل کرد.
سوت انتهاء بازی بعد از ۹۰ دقیقه پر حرارت با نتیجه ۷- ۵ به نفع اتریش به صدا در آمد و ۱۲ گلی که در جریان این بازی به ثمر رسید، آن را به پرگل ترین بازی ادوار جام جهانی مبدل کرد.

بازی تا دقیقه ۱۹ با پیروزی محکم ۳- صفر میزبان در حال پیگیری بود و تنها در عرض ۱۶ دقیقه این تیم اتریش بود که نبض بازی را به دست گرفت ۵-۳ از رقیب خود پیش افتاد و بازی با گل دقیقه های انتهایی تیم سوئیس در نیمه نخست با حساب ۵ – ۴ به نفع اتریش انتهاء یافت. در نیمه دوم، ابتدا «تورل واگنر» گل ششم اتریش را به ثمر رساند تا هت تریک خود را کامل کند و در ادامه نوبت به «سپ هوگی» رسید تا با زدن گل پنجم سوئیس، دومین ‘سه گله’ این بازی لقب گیرد. در ادامه «اریش پروبست» با به ثمر رساندن گل هفتم برای اتریش «بازگشت» را برای میزبان به ماموریتی غیرممکن مبدل کرد و سر انجام اتریش با شکست میزبان جام جهانی ۱۹۵۴ به نیمه پایانی راه یافت.
این تیم در نیمه پایانی بازی را به آلمان غربی واگذار و جایگاه سوم را از آن خود کرد؛ مقامی که خوب ترین کارکرد اتریش در ادوار جام جهانی نیز لقب گرفت. قرار گرفتن در جمع هشت تیم انتهایی آن دوره برای تیم بازنده سوئیس هم آخرین و خوب ترین کارکرد آنان در تاریخ برپایی جام جهانی بود.

ورزشی**۳۹۹۱**۱۳۶۸

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا