آخرین خبرها

مجال های فرهنگی البرز بیشتر از تهدیدها هست

به گزارش تدبیرشرق به نقل از خبرگزاری برنا – استان البرز؛ سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دومین روز از عزیمت استانی خود به استان البرز ، در جلسه شورای فرهنگ عمومی که  با حضور استاندار البرز و نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، گفت: شورای فرهنگ عمومی را وقتی تجزیه و آنالیز می‌کنید کمتر شورایی در این سطح را می‌توان یافت که به طور مویرگی در قلب استان‌ها نفوذ می‌کند، شواریی که از لحاظ گستره کاری در کل کشور جریان دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: هسته فرهنگ هم فرهنگ عمومی هست، آنچه می‌تواند هویت اجتماعی ما را تشریح کند سطح فرهنگ عمومی هست و این شورا به این مبحث می‌پردازد.

صالحی با اشاره به سفرهای استانی خود گفت: ما باید ابزارها را از مرکز به استان‌ها سوق دهیم و این تفاهم‌نامه‌ها در استان‌ها با این نگاه حرکت می‌کند، علاوه بر این در سفرهای استانی خود به نشست ها شورای فرهنگ عمومی رفته تا با نمایندگان استان‌ها حرف بزنیم تا نگاه کنیم چه اتفاق هایی در حال رخ دادن هست و از تجربیات و نظرات دیگران استفاده نماییم.

صالحی با اشاره به اینکه اخلاق اجتماعی نیز یکی از دغدغه های بنیادی ما هست، تصریح نمود: اخلاق سالم موجب بقای جامعه می‌شود، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در کوشش هست تا با فرهنگ درست اخلاق را در جامعه نهادینه کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفته بود: شورای فرهنگ عمومی می‌تواند بروی فرهنگ‌های دیگر هم مؤثر باشد، در نتیجه حضور دستگاه‌ها در این سطح در کنار هم در شواری فرهنگ عمومی یک مجال بسیار خوب هست.

صالحی عنوان نمود: در البرز فرصت‌ها زیادتر از تهدیدهای هست، این فرصت‌ها می‌تواند استان البرز را به پیشران حل آسیب‌های اجتماعی و اخلاقی مبدل کند، اما شرط به وجود آمدن یک اتفاق خوب هم‌افزایی هست و ما نباید مساله‌های کلیدی خود را گم کنیم.

 

 

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا