آخرین خبرها

جهان نیازمند آموزه “گفتار نیک”، “کردارنیک” و “پندارنیک” زرتشت هست

به گزارش تدبیرشرق به نقل از ایسنا، متن کامل پیام رئیس محترم جمهور که توسط اسفندیار اختیاری نماینده زرتشتیان در مجلس شورای اسلامی در یازدهمین کنگره جهانی زرتشتیان خوانده گردید به این ترتیب هست:

برپایی یازدهمین کنگره جهانی زرتشتیان را صمیمانه تبریک می گویم و برای تمامی شرکت کنندگان ارجمند و دست اندرکاران سختکوش آن آرزوی توفیق دارم. نشست پیروان اشوزرتشت بزرگ که یکتاپرستی را در جهان گسترش داد، مایه مباهات ایرانیان هست. ایران زادگاه اشوزرتشت، پیام آور نیکی ها و خوبی ها و سرزمین نخست زرتشتیان بوده هست و حضور مستمر دین زرتشتی در ایران، نقش اثرگذاری بر پیروان آیین الهی در گستره فرهنگ و تمدن داشته هست. ایرانیان پیرو خداوند یکتا و آیین زرتشت هم یک دین آسمانی هست که ریشه های آن با اسلام و دیگر ادیان توحیدی محکم و استوار هست.
جهان امروز بیشتر از گذشته نیازمند آموزه های اخلاقی من جمله آموزه های زرتشت هست. “ “گفتار نیک”، “کردارنیک” و “پندارنیک”، آموزه ای هست که امروزه جهان باید به آن توجه نماید. این آموزه اشاره دارد که مشی و کردار ما ناشی از پندار ما هست و اول باید اندیشه و پندار خود را اصلاح کنیم زیرا منحصرا با پندارنیک هست که میتوان گفتار و کردار نیک داشت.
زرتشت که پیام آور پاکی و راستی هست به طور مستمر تاکید دارد که باید از پلیدی ها و ناپاکی ها پرهیز کنیم تا زندگی ما سرشار از خیر و نیکی گردد. این آموزه در سراسر تاریخ این سرزمین مورد توجه و تاکید بوده هست. بنابراین فرهنگ ایرانی با آموزه ها و اندیشه زرتشتی عجین شده و آیین فتوت و جوانمردی و پاک دلی، من جمله خصوصیات بارز همه ایرانیان از هر طایفه و نژادی گشته هست.
امید دارم چنین گردهم آیی هایی بتواند پیام این دین بزرگ را به همه جهان برساند. در انتهاء لازم هست به همه زرتشتیان جهان بویژه پارسیان هند درود فرستم و برای همه آنها آرزوی نیک بختی و شادکامی نمایم.
دکتر حسن روحانی
رییس جمهوری اسلامی ایران

انتهای پیام

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا