آخرین خبرها

کی روش: به نقدهای غلط اهمیتی نمی دهم

به گزارش تدبیرشرق به نقل از ایرنا، کارلوس کی روش امروز (شنبه) در حاشیه تمرین های تیم ملی در کمپ بشیکتاش ترکیه در جمع خبرنگاران این اظهارات را گفته بود و با اظهار ناخشنودی از روند آماده سازی تیم ملی گفت: برنامه هایی که تهیه و تدوین کرده بودم، انجام نشد.
طبق گزارش سایت فدراسیون فوتبال وی اضافه کرد: تا روز چهاردهم خرداد هیچ فردی از لیست پایانی اطلاع نخواهد داشت و در یکی، دو روز آینده این اتفاق به وقوع می پیوندد و لیست پایانی را اعلام خواهم کرد.
کی روش که پس از جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه قراردادش با تیم ملی به سرانجام می رسد گفت: نباید فراموش کنیم تیم ملی چند ماه دیگر جام ملت های قاره آسیا را پیش رو دارد و من می اندیشم مربی بعدی اگر یک یا دو تغییر انجام دهد من سورپرایز می شوم چون تیم تقریبا مهیاست.
متن کامل مصاحبه ی کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی ایران با خبرنگاران در کمپ بشیکتاش در استانبول ترکیه را در زیر مطالعه می کنیم.
سووال: کمتر از دو هفته تا شروع جام جهانی باقی هست. به عنوان سؤال اول قصد داشتیم در مورد آمادگی تیم ملی در این فاصله زمانی گفت وگو کنید و اینکه آیا به برنامه های از پیش تعیین شده دست پیدا کردید؟
به عنوان سؤال اول قصد داشتیم در مورد آمادگی تیم ملی در این فاصله زمانی گفت وگو کنید و اینکه آیا به برنامه های از پیش تعیین شده دست پیدا کردید؟ کی روش: من همیشه باید به یک طریق به این سؤال جواب دهم و آن این هست که «خیر». برنامه هایی که تهیه و تدوین کرده بودیم، انجام نشد. البته رخدادهای دیگر پشت سر ما بود، با این وجود بسیار خوب هست که به طور مداوم یادآوری نماییم که آماده سازی تیم ملی، طرحی نبود که انتظارش را دارا باشیم.
با در نظر گرفتن این حقیقت باید کوشش کنیم خوب ترین عملکردمان را در روزهای آتی عرضه کنیم. البته سختی ها و سختی هایی که با آن روبه رو بودیم، مثل کنسل دیدار دوستانه با یونان، نه فقط نباید روحیه ما را نابود کند، لکن بر تصویر باید تیم من را محکم تر، متحدتر و با داعیه تر کند و با کوشش و وحدت زیادتر به اهدافمان برسیم.

سؤال: بازیکن هایی که حالا در اینجا می باشند، آیا بازیکنان پایانی تیم ملی می باشند یا امکان دارد تغییراتی ایجاد شود؟
کی روش: در این اردو ۲۴ بازیکن داریم و چهار بازیکن نیز در لیست انتظار باش تیم ملی در ایران می باشند. تا روز چهاردهم خرداد هیچ کس از لیست پایانی اطلاع نخواهد داشت و در یکی، دو روز آینده این اتفاق خواهد افتاد و لیست پایانی را اعلام خواهم کرد.
البته بازیکن هایی که در اردو حاضر می باشند بسیار خوب کار می کنند و از کارکرد آنان رضایت دارم. شرایط آماده سازی ما نیز همین چیزی هست که اینجا با آن روبه رو هستیم. قرار بود چند دیدار دوستانه دارا باشیم که متاسفانه انجام نشد.

سووال: پس از کنسل دیدار برابر یونان و کوزوو، آیا دیدار برابر ترکیه برای بررسی کلی شما از وضع تیم کافی بود؟
کی روش: دیدار بسیار خوبی برابر ترکیه انجام دادیم و به ما کمک کرد تا پیشرفت کنیم و بازیکنان سطح خودشان را به سطح بالاتری برسانند. چهار سال پیش و پیش از جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل، چهار دیدار دوستانه در اروپا، یک دیدار دوستانه در برزیل و حتی پیش از آن چهار مسابقه دوستانه در آفریقای جنوبی داشتیم، ولی متاسفانه اینچنین به نظر می آید که مدیران می اندیشند شاید این دیدار یک تنه کافی بود ولی متاسفانه اینچنین نیست.
پنج شنبه شب این مجال را داشتیم که دیدار مراکش برابر اوکراین را تماشا کنیم و امید دارم آن کارشناسانی که می اندیشند سطح فوتبال قاره آسیا با سطح فوتبال بین المللی یکسان هست، این مسابقه را دیده باشند. البته برخی از این اشخاص و کارشناسان وقتی خودشان سرمربی تیم ملی بودند، آن موقع توقع اردوهای بلند مدت ۲ و ۳ ماهه داشتند، ولی الان اینچنین به نظر می آید که می اندیشند این اتفاق برای تیم ملی لازم نیست.

سووال: در گذشته تیم در حالت دفاعی بازی می کرد و زیادتر کوشش می کرد توپ را به رقیب بدهد و حالت ری اکتیو داشت، اما در دیدار برابر ترکیه، نگاه کردیم تیم ملی محافظت توپ و بازی تهاجمی را به خوبی انجام می دهد. آیا این فقط خاص بازی با ترکیه بود یا شیوه بازی تیم ملی ایران تغییر کرده هست؟
آیا این فقط خاص بازی با ترکیه بود یا شیوه بازی تیم ملی ایران تغییر کرده هست؟کی روش: نه؛ این تفکری هست که من توقع دارم بازیکنان از خودشان در طول بازی نمایش دهند و اهتمام کنند گل بزنند و بازی هجومی انجام بدهند و با محافظت توپ بتوانند در اقدامات هجومی موثر باشند.
در حال حاضر ۲۴ بازیکن در این اردو می باشند و یکی، دو بازیکن هم در ایران می باشند. نباید فراموش کنیم که تیم ملی چند ماه دیگر جام ملتهای قاره آسیا را پیش رو دارد و من می اندیشم مربی بعدی اگر یک یا دو تغییر انجام دهد من سورپرایز می شوم چون تیم تقریبا مهیاست و اندیشه ما نه فقط برای جام جهانی لکن برای این بود که تیم ملی آماده و مهیای جام ملت ها هم باشد.
البته شاید مثل قبل مربیانی برگردند که در گذشته من شنیدم حتی اگر بازیکنان به بطری آب لگد بزنند یا بازیکنان نمی خواستند بازی کنند ولی باز به آنان بازی می دادند و اگر باز آن طرز اندیشه برگردد و دو مرتبه حاکم شود، شاید شاهد یکسری تغییراتی باشیم؛ اما اگر به این شکل نباشد، تغییر آنچنانی را نخواهیم داشت.
ثابت نمودیم که در بیشتر دقیقه های دیدار با ترکیه، میل به بازی هجومی تیم ملی بسیار بالا بود. در بیشتر وقت ها بازی ما چهار، پنج و شش بازیکن در فوروارد داشتیم و بازی بسیار هجومی را از خودمان به نمایش گذاشتیم و بازیکنان جوانمان که اکثرا تجربه پایینی داشتند بازی بسیار خوبی را از خودشان به نمایش گذاشتند و حتی گل دوم بر خلاف جریان بازی زده گردید ولی ما دو مرتبه هم توانستیم به بازی برگردیم. بویژه در نیمه دوم سیطره خوبی بر بازی داشتیم.
برخی اشخاص بیان می کنند به چه سبب ما در دیدار دوستانه مقابل ایتالیا قرار نمی گیریم، این گفت وگو خجالت آور هست چون که خودشان تمام مسائل را می دانند. آنان می دانند ما مراجع لازم را نداریم به علت اینکه هیچ کس قصد ندارد مقابل ما بازی کند. آنان می دانند که ما با تحریم های ظالمانه مواجه هستیم. خودشان می دانند که ما مشکلاتی داریم که این رخدادهای نمی افتد. با رهبری قوی، با تمام قدرت و تعهدم از بازیکنانم همیشه دفاع می کنم و اطمینان دارم آنان خوب ترین کارکرد را از خود نشان خواهند داد و این منتقدان را ملزم به سکوت می کنیم.
متاسفانه برخی ها اینچنین تظاهر می کنند که ما با باشگاه هایی مثل استقلال و پرسپولیس مشکل داریم، در حالی که اصلا و ابدا اینطور نیست. هیچ مشکلی با این باشگاه ها نداریم و باید بگویم که برای مربیان باشگاه ها و بازیکنان احترام قائل هستم، ولی افرادی می آیند با تهمت های غیرواقعی و غلط، عدم مسوولیت پذیریشان را پشت پرچم این دو باشگاه مخفی می کنند. من با این اشخاص مشکل دارم؛ افرادی که می آیند در تلویزیون درمورد فساد مالی و اینکه مشی حرفه ای از سوی مربیان انجام نمی توان و اتهام هایی را مطرح می کنند، من با اینها مشکل دارم.
افرادی که درمورد این مبحث گفت وگو نمی کنند که چه اشخاصی فامیل خودشان را وارد باشگاه هایشان کردند و چه اشخاصی می باشند که با بازیکنان در حال تجارت می باشند و این بیزینس را از طریق بازیکنان انجام می دهند. آنان درمورد این مسائل گفت وگو نمی کنند. با این وجود من باید دو مرتبه بگویم که من برای باشگاهها احترام قائل هستم و هیچ مشکلی با این باشگاهها ندارم.
بگذارید کلام آخرم را به آقای تاج رییس محترم فدراسیون فوتبال اختصاص بدهم. ما در چند دیروز بشدت دلواپس حال وی بودیم ولی خدا را سپاس شرایط آقای تاج در حال حاضر مساعد و باثبات هست. من از جانب خودم و بازیکنانم خرسندی خودمان را از برگشت سلامتی وی ابراز می کنیم. مجال این را داشتم که در ساعات خستین که این مشکل قلبی برای وی به وجود آمد با او ملاقات دارا باشم و خیلی خرسند هستم این مشکل بر طرف شده و امیدوار هستیم با رهبری وی جام جهانی خوبی را دارا باشیم و وی بتوانند خانواده تیم ملی را به خوبی هدایت نمایند.
اردوی آمادگی تیم ملی فوتبال ایران پیش از حضور در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه از اول خرداد در کشور ترکیه برپا شده هست و ملی پوشان اولین تمرین خود را در شهر استانبول برگزار کردند.
تیم ملی فوتبال ایران در دیدار تدارکاتی که هفتم خرداد ماه در شهر استانبول مقابل ترکیه انجام داد، با نتیجه ۲ بر یک شکست خورد.
بیست و یکمین دوره مسابقات جام جهانی فوتبال از ۲۴ خرداد تا ۲۴ تیرماه سال ۹۷ در ۱۲ ورزشگاه در ۱۱ شهر روسیه برگزار خواهد گردید.
تیم ملی فوتبال ایران یکی از ۳۲ تیم حاضر در این رقابت ها در گروه «بی» با اسپانیا، پرتغال و مراکش هم گروه هست.
ایران در اولین دیدار خود باید ۱۵ ژوئن (۲۵ خرداد ۹۷) ساعت ۱۸:۳۰ به وقت ایران در ورزشگاه سن پترزبورگ برابر مراکش به میدان برود.
ملی پوشان ایران در دومین دیدار خود ساعت ۲۱:۳۰ روز ۲۰ ژوئن (۳۰ خرداد ۹۷) در ورزشگاه کازان به مصاف تیم ملی اسپانیا قهرمان سابق جام جهانی فوتبال می روند و سر انجام در سومین بازی خود در ساعت ۲۱:۳۰ روز ۲۵ ژوئن (۴ تیر ۹۷) در سارانسک با یاران «کریستیانو رونالدو» پرتغالی و قهرمان اروپا دیدار می کنند.
ورزشی**۱۰۶۷**۱۵۹۷

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا