آخرین خبرهااسلایدرتدبیر ورزشی

جهانبخش در میان یازده بازیکن انتخابی فاکس اسپورت

فاکس اسپورت

سایت فاکس اسپورت بازیکن ایرانی را در میان یازده بازیکنی که می‌تواند در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه عملکرد درخشانی داشته باشد قرار دارد.

به‌ گزارش ‌تدبیشرق و ‌به نقل از فاکس اسپورت آسیا، جام جهانی ۲۰۱۸روسیه در پیش است. در این رقابت‌ها تیم‌های مختلفی از چهار قاره جهان حضور دارند که هر یک از بازیکنان‌شان ویژگی‌های متفاوتی دارند. جام جهانی فرصتی است که از تکنیک‌های متفاوت لذت برد و شاهد بازی بازیکنان مستعد لیگ‌های مختلف جهان بود.

جان دیکز، خبرنگار سایت فاکس ‌اسپورت یازده بازیکن قابل توجه جام جهانی را انتخاب کرد که در این میان نام علیرضا جهانبخش به عنوان وینگر راست دیده می‌شود. در ادامه‌ به یازده بازیکن انتخابی دیکز اشاره می‌شود.

دروازه‌بان: آلیسون بکر (برزیل)

دروازه‌بان برزیلی در تیم رم درخشید و باعث شد در تیم‌ ‌ملی از ادرسون پیشی بگیرد. آلیسون در مهار شوت‌های از راه دور خوب عمل می‌کند و در بازی‌های هوایی قابل اعتماد است. او به خوبی می‌تواند با هر دو پا با توپ بازی کند.

مدافع راست: جاشوا کیمیش (آلمان)

جانشین فیلیپ لام توانست برای آلمان در مسیر رسیدن به روسیه دو گل به ثمر برساند و ۹ پاس گل دهد. او عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت. کیمیش بیش از ۱۰۰ بازی برای بایرن مونیخ انجام داده است و توانست پنج عنوان را با این تیم فتح کند. عملکرد درخشانش در جام جهانی او را به یک ستاره در فوتبال آلمان تبدیل خواهد کرد. او در حالی که مدافع است می‌تواند در خط حمله نیز مشارکت کند.

مدافع میانی: مهدی بن عطیه (مراکش)

بازیکنان برجسته آفریقایی در روسیه حضور خواهند داشت اما تنها بن عطیه در میان بهترین مدافعان اروپا قرار دارد. کاپیتان مراکش در تیم‌های بزرگ جهان بازی کرده است و در این فصل توانست به همراه یوونتوس فاتح سری A شود. او  مدافع سطح بالایی است که به خوبی با توپ کار می‌کند و در دفاع نیز عملکرد خوبی دارد.  حضور او در خط دفاعی مراکش باعث شد این تیم در مرحله مقدماتی جام جهانی گلی دریافت نکند.

مدافع میانی:  ساموئل اومتیتی (فرانسه)

مدافع بارسلونا نقش مهمی در تیم‌ ‌ملی فرانسه در یورو ۲۰۱۶ داشت و توانست با این تیم نایب قهرمان این رقابت‌ها شود. فیزیک و نحوه بازی او در کنار جرارد پیکه باعث شد بارسلونای ارنستو والورده از خط دفاعی مستحکمی برخوردار باشد. اکنون اومتیتی می‌تواند با همکاری رافائل واران دفاع قدرتمندی برای فرانسه در جام جهانی تشکیل دهد.

مدافع چپ: مارسلو (برزیل)

او بازیکن مستعدی است و می‌تواند در دفاع و حمله به خوبی عمل کند. گاهی اوقات از مدافع برزیلی به عنوان نقطه ضعف تیم رئال مادرید یاد می‌شود اما این اشتباه است. عملکرد درخشان مارسلو در مسابقات باعث شده است که هواداران برزیلی دوست داشته باشند پیش از همه او را در ترکیب اصلی سلسائو ببینند.

هافبک میانی: الکساندر گولووین (روسیه)

در یک رقابت مهم خوب است که یکی از بازیکنان برتر متعلق به تیم میزبان باشد. عملکرد روسیه در سال‌های اخیر خیلی قابل توجه نبوده است اما این تیم از یورو ۲۰۱۶ کمی شرایطش بهتر شده است و در قلب تیم خود از بازیکنی به نام الکساندر گولووین بهره می‌برد. این بازیکن دو سال در فرانسه در پست دفاعی بازی می‌کرد. گولووین ۲۱ ساله به سرعت  پیشرفت کرد و اکنون می‌تواند به عنوان هافبک  بازی کند. او در حقیقت ستاره روسیه محسوب می‌شود.

هافبک میانی: سرگئی میلینکوویچ ساویچ (صربستان)

بازیکن صربستانی در سری A  به همراه لاتزیو عملکرد درخشانی داشت و توانست ۱۲ گل به ثمر برساند. هافبک ۲۳ ساله  به احتمال فراوان در کنار  نمانیا ماتیچ و لوکا میلیوویچ در ترکیب اصلی صربستان در جام جهانی خواهد بود. به نظر می‌رسد او در آینده  در لیگ برتر انگلیس یا لالیگا پا به توپ شود.

وینگر راست: علیرضا جهانبخش (ایران)

ایران کارلوس کی‌روش در مرحله مقدماتی جام جهانی در منطقه آسیا بهترین عملکرد را داشت. این تیم در گروه Bکار سختی را خواهد داشت و اگر بتواند موفق عمل کند یکی از بازیکنان تاثیرگذار این تیم علیرضا جهانبخش خواهد بود. بازیکن آلکمار در لیگ یک هلند برترین گلزن فصل شد. او توانست  ۲۱ گل  به ثمر رساند و ۱۲ پاس گل دهد. او در دریبل زنی توانمند است و می‌تواند شوت های قدرتمندی به سمت دروازه‌ بزند. بازیکن ایرانی می‌تواند همکاری خوبی با سردار آزمون در خط حمله داشته باشد.

وینگر چپ: سون هیونگ مین (کره جنوبی)

او بازیکن شماره یک آسیا محسوب می‌شود که در تاتنهام پا به توپ است. مهاجم کره‌ای برای تیم انگلیسی ۲۰ گل به ثمر رساند و ۶ پاس گل داد. با این حال  انتظار تیم‌ ‌ملی از او بیشتر است. آسیب‌دیدگی چانگ هوون باعث شده است او به امید اول تیم‌ ‌ملی  کره در خط حمله تبدیل شود.

مهاجم: کیلیان ام‌باپه (فرانسه)

مهاجم  جوان پاری ‌سن‌ ژرمن می‌تواند به یکی از ستاره‌های جام جهانی تبدیل شود. عملکرد درخشانش در موناکو باعث شد بزرگترین تیم فرانسه یعنی پاری ‌سن‌ ژرمن با او قرارداد امضا کند. بازی‌های او یادآور تیری آنری است. خروس‌ها امیدواراند او  در جام جهانی بدرخشد.

مهاجم: آنتوان گریزمان (فرانسه)

 گریزمان را می توان به کریستیانو رونالدو، لیونل مسی، لوییس سوارس، نیمار یا حتی تیمو ورنر ترجیح داد. مهاجم فرانسوی می‌تواند در این بازی‌ها بدرخشد و مانند یورو ۲۰۱۶ بیش از هر بازیکن دیگری گلزنی کند. مهاجم اتلتیکومادرید فصل درخشانی را با تیمش گذراند و احتمال دارد مقصد بعدی‌اش نوکمپ باشد. او  بازیکن مستعدی است و می‌تواند فرانسه را در رسیدن به بهترین جایگاه کمک کند.

/ایسنا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا