آخرین خبرهااستان ها

واکنش امام جمعه شهرستان لاهیجان به اظهارات عجیب نماینده شهرستان؛ شما نماینده این‌وآن نیستید

صدیق امام جمعه شهرستان لاهیجان

ظهر امروز نماینده مردم شهرستان لاهیجان سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان بود که اظهارات و ادعاهای وی حواشی و واکنش‌هایی را به دنبال داشت.

به گزارش تدبیرشرق به نقل از بامردم، نماینده مردم لاهیجان در بخشی از سخنان خود پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهرستان اظهار داشت: نمایندگان در اظهارنظر و رای خود کاملاً آزاد هستند، این ادبیاتی که عده‌ای می‌خواهند بگویند اگر سؤال کردی یا تذکری دادی، مخالف دولت هستی کجا باید اجرا شود؟ آیا نمایندگان باید شش‌دانگ در اختیار دولت باشند یا اینکه وکیل ملت باشند؟

نیکفر به طرح سؤال اخیر از رئیس‌جمهور در مجلس اشاره کرد و ادامه داد: در برابر مشکلاتی که مؤسسات مالی به وجود آمده مسئولین پاسخگو نبودند و ما سؤال کردیم و حتی با اصرار افرادی که هیچ مسئولیتی در این راه ندارند و وظیفه آن‌ها این نیست، امضایمان را پس نگرفتیم، آیا باید در برابر ملت پاسخ دهیم یا در اختیار دولت باشیم؟ کدام این‌ها درست است که بعد، تهدید هم بخواهد به همراهش باشد!

وی ادعا کرد: خبرهایی به بنده می‌رسد که در شهرستان اتفاقی در حال رخ دادن است که درواقع مقابله با امضای بنده پای سؤال از رئیس‌جمهور است!

این نماینده مجلس افزود: امروز عده‌ای به دنبال این هستند تبانی قوا را در این کشور راه‌اندازی کنند که قوا دست‌به‌دست هم دهند اگر انتقادی شد سازوکاری برای مقابله داشته باشند نه راه‌حلی برای مشکلات، انتقادات، سؤال و تذکر، راه رشد و تعالی ملت ما و راه موفقیت دولت مجلس و قوه قضاییه است.

نماینده مردم لاهیجان در بخش دیگری از اظهارات خود در رابطه با پروژه میدان گیل لاهیجان عنوان کرد: خیلی‌ها در این رابطه دنباله گیری و فضاسازی می‌کنند، موانع اصلی را من ناچارم اینجا بیان کنم، روزی که این پروژه باید به پیمانکار واگذار می‌شد باوجوداینکه پیمانکار محلی و توانمند وجود داشت آقایان گفتند پروژه به یک پیمانکار غیربومی واگذار شود، همان موقع نیز مسئولین وزارت راه می‌گفتند که این پیمانکار توان اجرای این کار را ندارد و ما هرچقدر تلاش کردیم موفق نشدیم بیشتر از این پیشبرد کار و تسریع در انجام پروژه را داشته باشیم.

نیکفر افزود: این موضوع تا آخر پنهان نخواهد ماند و آشکار خواهد شد که موانع پروژه در کجا بوده، در سهل‌انگاری پیگیری و ناتوانی من بوده یا مسائل دیگری در پشت پرده داشت؟ بعدها  آشکار خواهد شد و بنده هیچ ادعایی نمی‌کنم و در حضور شما نمازگزاران می‌گویم: و الله خیرالماکرین.

خطیب جمعه لاهیجان در ادامه در خطبه‌های نماز جمعه به سخنان نماینده شهرستان واکنش نشان داد و گفت: ایشان مطالب خوبی گفتند، سوز داشتند درد داشتند و یک سری از کارهایی را که انجام دادند نیز ارائه دادند اما می‌خواهم جمله‌ای را به ایشان بگویم شما پدر این شهر هستید شما نماینده این‌وآن نیستید. آن‌یکی این چنان کرد این‌یکی چنین کرد، نه هرگز این حرف را نزن.

وی ادامه داد: عذر می‌خواهم به‌عنوان برادر بزرگ‌تر که هم سن من از شما بیشتر است و هم علم حوزوی‌ام، دانشگاهی نیز دکترا دارم و سی سال هم در دانشگاه تدریس کردم عرض می‌کنم فرمودید درگذشته میدان گیل را چنین و چنان کردند، شما این‌چنین نکنید.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین صدیق تصریح کرد: آقای نماینده بنده در کنار شما هستم خواهش می‌کنم آن آقای بزرگوار پیمانکار نشان دادند که نمی‌توانند، این پروژه به فردی واگذار شود که بتواند انجام دهد، فردی نیز که سابقه کاری خوبی دارد اعلام آمادگی کرده است، اینکه می‌گویید فلان زمان پرده برمی‌دارم این از شما بعید است شما آقا هستید کار بد را بیا جبران بکن!

امام‌جمعه لاهیجان در رابطه با دوربرگردان نزدیک بیمارستان میلاد نیز گفت: نمی‌خواهم ماجرا را بازکنم، خلاصه‌اش این است سه سال تلاش شد، نماینده تلاش کرد، فرمانداری و راهداری تلاش کردند ستشان درد نکند موفق باشند مؤید باشند، حالا نشد شما زحمت کشیدید، یک‌حرفی هم من زده بودم قضیه حل شد نامه هم آمد، این بد است که بگوییم چون فلان جا را باز نکردند اینجا هم نباید باز شود.

اظهارات عجیب نماینده لاهیجان و سیاهکل در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه در خصوص دخالت در انتخاب پیمانکار پروژه تقاطع غیر هم‌سطح میدان گیل در حالی مطرح‌شده که برای انتخاب پیمانکار در اجرای پروژه‌های عمرانی، مناقصه برگزار می‌کنند، آن‌هم از نوع عمومی!

با توجه به انتشار تصویر آگهی مناقصه تقاطع گیل، گویا دلیل خاموشی پروژه تقاطع غیر هم‌سطح میدان گیل را در جای دیگری باید یافت!

مناقصه و مزایده هرکدام تعاریف و آدابی دارند که در ادامه برای دانش‌افزایی این نماینده محترم و برای اطلاع مخاطبین فهیم و فرهیخته به بیان آن‌ها می‌پردازیم.

سؤال: مناقصه چیست؟
جواب: مناقصه روشی است که در آن سازمان‌های عمومی، خرید کالا یا خدمت موردنیاز خود را به رقابت و مسابقه می‌گذارند و با اشخاص حقوقی یا حقیقی که کمترین قیمت یا مناسب‌ترین شرایط را پیشنهاد می‌کنند، معامله می‌نمایند.

سؤال: مزایده چیست؟
جواب: مزایده ترتیبی است که در آن اداره، فروش کالاها و خدمات یا هر دو را از طریق درج آگهی در روزنامه کثیرالانتشار و یا روزنامه رسمی کشور به رقابت عمومی می‌گذارد و قرارداد را با شخصی که بیشترین بهاء را پیشنهاد می‌کند، منعقد می‌سازد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا