سیاسیملی

دفاع همه جانبه نماینده لنگرود از لاریجانی؛ فراکسیون امید با اتحاد با جبهه پایداری به دنبال ریاست مجلس بود/ امیدی ها اگر ادعای اکثریت دارند، خود لایحه FATF را به سر منزل مقصود برسانند

مهرداد لاهوتی

مهرداد بائوج لاهوتی در گفت وگو با خبرنگار مجلس نیوز، در تشریح رویکرد فراکسیون های سیاسی مجلس در انتخابات هیأت رئیسه مجلس، گفت: رویکرد فراکسیون مستقلین ولایی مجلس همواره شفاف و مشخص بوده و ما معتقد بودیم که نمایندگان هر سه جریان سیاسی مجلس باید در هیأت رئیسه حضور داشته باشند.

فراکسیون مستقلین همواره به دنبال تفاهم با فراکسیونهای ولایی و امید بود

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: فراکسیون مستقلین ولایی مجلس در عرصه انتخابات هیأت رئیسه همواره به دنبال تفاهم با دو فراکسیون نمایندگان ولایی و امید بود و در این عرصه با نمایندگان دو فراکسیون مذاکراتی را صورت دادیم.

وی افزود: در جریان مذاکرات، ما اعلام کردیم که توقع و خواسته ما در عرصه انتخابات هیأت رئیسه، انتخاب مجدد دکتر لاریجانی به عنوان رئیس مجلس شورای اسلامی است زیرا وی تجربه مدیریت سه دوره مجلس را داشته و قطعا می توانست در شرایط خطیر کنونی، به بهبود وضعیت کشور کمک شایانی کند.

مذاکرات فراکسیون امید با جریان جبهه پایداری مجلس/آن ها برای مذاکره به سراغ عقلای اصولگرایی نرفتند

بائوج لاهوتی تصریح کرد: اما متأسفانه اعضای فراکسیون امید مجلس در عرصه انتخابات هیأت رئیسه بسیار بد عمل کردند، به طوری که آن ها ضمن مذاکره با فراکسیون مستقلین مجلس، به صورت مجزا با برخی از اعضای فراکسیون ولایی نیز وارد بحث و مذاکره شدند، البته امیدی ها در این عرصه به دنبال مذاکره با عقلای فراکسیون ولایی نرفتند، بلکه با نمایندگان جبهه پایداری مذاکراتی را صورت دادند.

وی ادامه داد: در اینجا باید از عقلای جریان اصولگرای و اصلاح طلب مجلس به خاطر تدبیر درست در عرصه انتخابات هیأت رئیسه تشکر کنیم.

فراکسیون امید توان تصدی جایگاه ریاست مجلس را نداشت؛ کاهش رأی دکتر لاریجانی هدف اصلی امیدی ها

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: اعضای فراکسیون امید مجلس با این گونه اقدامات و مذاکرات به دنبال پیروزی و تصدی جایگاه ریاست مجلس نبودند، زیرا آن می دانستند که نمایندگان، دکتر لاریجانی را به عنوان رئیس مجلس انتخاب می کنند، از این رو آن ها با اتحاد با جبهه پایداری به دنبال کاهش رأی دکتر لاریجانی برای تصدی جایگاه ریاست مجلس بودند.

وی ادامه داد: ریاست دکتر لاریجانی بر مجلس همواره خط قرمز فراکسیون مستقلین ولایی بود و خوشبختانه شاهد بودیم که امر بار دیگر محقق شد و فراکسیون به برنامه از پیش تعیین شده خود رسید.

بائوج لاهوتی گفت: اعضای فراکسیون امید بعد از انتخابات هیأت رئیسه اعلام کردند که پیروز این میدان ما هستیم، اما آن ها باید بدانند که میدان اصلی، ماجراجویی و اقدامات سیاسی نیست، بلکه موفقیت، توسعه و پیشرفت جمهوری اسلامی ملاک است.

امیدی ها اگر ادعای اکثریت دارند، خود لایحهFATF را به سر منزل مقصود برسانند

وی تصریح کرد: در شرایط کنونی اگر اعضای فراکسیون امید مجلس معتقد هستند که با کمک نمایندگان تندرو جبهه پایداری، اکثریت مجلس را بر عهده داشته و می توانند تأثیرگذار باشند، بهتر است در میدانی مانند تصویب لایحه FATF به صورت مستقل آن را عملی کرده و به سر منزل مقصود برسانند، اما آن ها باید بدانند که این راه، یک مسیر واحد دارد و آن همدلی و رسیدن به یک کلام واحد است.

فراکسیون امید که خود را فراکسیون اکثریت می نامد، تنها دو تغییر در ترکیب هیأت رئیسه ایجاد کرد

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: البته نکته قابل توجه این است که فراکسیون امید به عنوان فراکسیونی که ادعای اکثریت دارد، تنها توانست دو تغییر در ترکیب دبیران هیأت رئیسه ایجاد کند و بقیه اعضا مانند اجلاسیه قبل انتخاب شدند.

برخی افراد در عرصه انتخابات هیأت رئیسه به دنبال رفتارهای نمایشی بودند

سخنگوی فراکسیون مستقلین ولایی مجلس ادامه داد: فراکسیون مستقلین با وجود آنکه اکثریت مجلس را برعهده دارد، از اول به دنبال ارائه لیست واحد و تفاهم در انتخابات هیأت رئیسه مجلس بود، اما برخی افراد به دنبال اقدامات نمایشی و سیاسی بودند، این در حالی است که جامعه نظاره گر رفتار و رویکردهای ما است.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا