آخرین خبرها

چقدر سخت است به هواداران استقلال بگویید ببخشید؟

چقدر سخت است به هواداران استقلال بگویید ببخشید؟

ورزش > لیگ برتر – در دو سال گذشته تقریبا انواع اتفاقات عجیب در استقلال افتاده است اما دریغ از اینکه یکبار یکی به آنها بگوید ببخشید.

عرفان حاج بابایی: مامه تیام یک شاخص در نوع قرارداد نویسی در باشگاه استقلال است. حالا همه هواداران این تیم دارند می بینند او ناباورانه قرار شده از ایران برود چون متمم قراردادش این اجازه را به او می دهد. قراردادهایی که در سال های اخیر به شدت برای استقلال ضربه زننده بوده اند.
غیر از قراردادهای سنگین طولانی مدت با بازیکنان بزرگتر تیم ، قراردادهای مهمی هم بودند که به راحتی تمدید نشدند. مثلا از همان قرارداد فرشید باقری که از همان روز اول خیلی صریح درباره اش وزیر ورزش اظهار نظر کرد و این بازیکن دو سال با آن رقم در تیم ماند تا تازه امسال در حد چنین قراردادی باشد تا قرارداد بازیکنی مثل امید نورافکن که درست زمانی که رسید به تیم بزرگسالان ، قراردادش تمدید نشده بود و برای تمدیدش استقلال رقمی درشت تر پرداخت و کلی استرس داشت او از کف شان بپرد و همان پارسال به ذوب آهن برود.
به این ها محرومیت تیم از پنجره نقل و انتقالاتی ، قرارداد با بازیکنان بی کیفیتی چون پروپئیچ و خیلی های دیگر را هم اضافه کنید و بعد به یاد بیاورید در همه این اتفاقات ، هیچ گاه دوستان رو به مردم نگفته اند ببخشید.
حالا وقتی این حباب عکس های سلفی با ستاره ها ترکیده است و دیگر کسی برای بمب های بی دلیلی که در سال های قبل ترکاندند و میلیاردها پولی که از بیت المال به باد رفته ، هورا نمی کشد ، شرایط برای شان سخت شده است و حمایت می خواهند.
پندار توفیقی حالا متهم ردیف اول است. او دیروز پستی گذاشت درباره اینکه تیام بهانه می آورد و خیلی سریع یار سنگالی در پستی فارسی ، پاسخ داد و توضیح داد مشکلش برای نماندن در تیم ، فقط پول نیست. او خسته از بدقولی هاست. بازیکنی که تقریبا ۱۵ روز مدیر برنامه های آلمانی اش تهران بود و نتوانست استقلال را متقاعد به تمدید قراردادش کند ، حالا در کشورش یا کویت یا هر کشور دیگری است و متخصصی که در زمان عقد قرارداد با تیام ، فکر می کرده با گذاشتن متمم ، در این قرارداد دارد هنر می کند ، باید در ترکیه به میز مذاکره با مدیر برنامه هایی ایرانی بنشیند که انگار در کشور خودمان محکومیت قضایی دارد.
این اوج هنر مدیریتی است. همان شکلی از مدیریت که به مدیر برنامه های کاوه چیزی بگوید تا دلخور ، این بازیکن را از استقلال به اروپا ببرد.
این همان مدیریتی است که حالا هواداران او را «آقای متمم» می خوانند و بیزارند از واژه متمم قرارداد.
سید رضا افتخاری البته خودش با یک عمر سابقه فوتبالی و ورزشی پیشتر توضیح داده بود در زمان عقد قرارداد با مامه تیام چاره ای به پذیرش این شکل از قرارداد نداشته و برایش از هواداران عذر خواسته بود اما جالب این است که بانیان این اتفاق و این شکل قرارداد ، جای توضیح دادن و عذرخواهی و تلاش برای حل مشکل ، فکر می کنند با روش های تکراری و نخ نمای حمایت بازیکنان تیم از آنها یا کانال های فیک تلگرامی یا پیج های اینستاگرامی جو را بخوابانند.
هیچ هم با خود فکر نمی کنند اگر این راهکارها جواب می داد که سرمربی قبلی تیم هنوز روی نیمکت بود!
کاش کمی با مردم صادق بودید. کاش کمی شهامت به خرج می دادید و به جای سنگر گرفتن پشت بچه های تیم ، خیلی راحت تمام حقایق را می گفتید ، اگر لازم بود ، عذر می خواستید و می گفتید حتما تمام تلاش تان را برای ماندن تیام به خرج می دهید و اگر هم او نماند ، نمی گذارید لطمه ای به تیمی که توانایی قهرمانی آسیا را دارد وارد شود.
کمی سعی کنید به روز تصمیم بگیرید و صداقت پیشه کنید.

۲۵۶ ۴۱

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا