آخرین خبرهااستان هافوری

عضو علی البدل انتخابات شورای شهردر نامه ای سرگشاده خطاب به فرماندار رشت خواستار بررسی دخالت شهردار رشت در روند انتخابات شورا شد

دکتر بهراد ذاکری

به گزارش تدبیرشرق، دکتر بهراد ذاکری عضو اول علی البدل در انتخابات شورای اسلامی شهر رشت در نامه ای سرگشاده خطاب به مهندس شفقی فرماندار و رییس هیات اجرایی انتخابات خواستار بررسی شنیده ها درباره دخالت شهردار رشت در روند انتخابات شورا شد. مشروح نامه فوق عینا در ذیل منتشر میشود:

بسمه تعالی
جناب آقای سیروس شفقی، فرماندار محترم شهرستان رشت

باسلام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه برکت و مهمانی الله

احتراما بدین‌وسیله با نظر به رخدادهای اخیر در جریان برگزاری انتخابات شورای اسلامی شهر رشت و مصاحبه‌ی رسانه‌ای دکتر سیدمحمدعلی ثابت‌قدم، شهردار رشت در آستانه‌ی فرارسیدن سال جدید و اعتراف وی به حمایت ویژه‌ی نامبرده از برخی کاندیداها در جریان آخرین انتخابات مجلس شورای اسلامی و اعلام پشیمانی وی مبنی بر این که کاش از کاندیدای دیگری حمایت کرده بود به عنوان یکی از شواهد بارز دخالت ایشان در خارج از حدود وظایف و اختیارات نامبرده در جریان انتخابات لازم دانستم به اطلاع حضرت‌عالی برسانم که براساس شواهدی دیگر به نظر می‌رسد شهردار رشت در جریان پنجمین دوره‌ی انتخابات شورای شهر رشت برخلاف صراحت بند ۶ ماده ۶۲ اصلاحی مصوب ۱۵ شهریور ۱۳۸۵ آئین‌نامه‌ی اجرایی قانون انتخابات شوراهای شهر و روستا عمل نموده است، که بدین وسیله درخواست می‌گردد دستور فرموده در این زمینه تحقیقات لازم به عمل آید تا در صورت اثبات با متخلف یا متخلفین برخورد قانونی صورت گیرد و اثر اقدامات مذکور بر نتیجه‌ی انتخابات مورد اشاره لحاظ گردد.
برخی از اقدامات مورداشاره که نیازمند بررسی و راستی‌آزمایی‌ست عبارت است از:
۱- استفاده از امکانات شهرداری در ماه‌های منتهی و حین انتخابات به نفع برخی از کاندیداها از قبیل نحوه‌ی اولویت‌بندی در آسفالت کوچه‌ها و معابر، اهدای سطل زباله به برخی مجتمع‌ها و نشست‌های صورت‌گرفته در مساجد و مراکز محلات که در جریان آن وعده‌ها و اقداماتی براساس درخواست کاندیداهای خاص توسط ایشان صورت گرفته است.
۲- پرداخت مالی صرفا به چند پیمانکار حامی برخی کاندیداها در ایام انتخابات و خودداری از پرداخت صورت‌وضعیت سایر پیمانکاران که با اولویت بندی و نظر مستقیم شهردار رشت صورت گرفته است.
بررسی مناسبات پیمانکاران مورد اشاره با برخی کاندیداها می‌تواند مدخل مناسبی برای این بررسی باشد.
۳-ارایه‌ی فهرستی تحت عنوان حادث (حامیان دکتر ثابت قدم) که هیچ‌گاه از سوی نامبرده نه تنها مورد تکذیب قرار نگرفت که عملا ایشان در مصاحبه‌ها و نامه‌نگاری‌های رسانه‌ای سعی کردند با بزرگنمایی برخی شاخص‌ها وابستگی لیست به خود را به جامعه القا نمایند که متعاقبا حادث به نام لیست عقلانیت و توسعه پرده‌برداری شد.
بررسی ارتباط و مناسبات اعضای لیست مورد اشاره با شهردار رشت و چگونگی فراهم شدن منابع مالی و امکانات ستادی آن از جمله مواردی‌ست که نیازمند بررسی و رفع ابهام و شفاف‌سازی‌ست.
۴- بررسی نحوه‌ی مراودات شهردار رشت با برخی کاندیداها و نشست ها و تماس‌های تلفنی مکرر و محتوای مکالمات وی با آنان.
۵- بررسی چرایی افتتاح پروژه های نیمه‌تمام و گاه تمام‌شده شهرداری در محلات با حضور تشریفاتی و تبلیغاتی برخی کاندیداها.
۶. برگزاری جشن پیروزی انقلاب در دهه فجر و حضور مستمر صرفا برخی از اعضای شورای چهارم با بزرگ‌نمایی غیر معمول که شائبه‌ی استفاده از منابع مالی عمومی شهرداری به نفع تبلیغات کاندیداهای مورد اشاره را به ذهن متبادر می‌کند.
۶- بررسی و راستی‌آزمایی شایعات موجود مبنی بر کمک مالی مستقیم و غیر مستقیم وی به برخی کاندیداها و ستاد لیست عقلانیت و توسعه و شناسایی منشاء منابع مالی به کارگرفته شده توسط کاندیداهای لیست مورد اشاره

با آرزوی توفیق و سربلندی
بهراد ذاکری

رونوشت:
رئیس هیئت نظارت پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستای شهرستان رشت
-رئیس هیئت نظارت پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستای استان گیلان
-وزیرمحترم کشور
-استاندار محترم گیلان
-ریاست محترم مجلس شورای اسلامی
-ریاست سازمان بازرسی استان گیلان
-ریاست شورای چهارم شهر رشت
-ریاست شورای شهرستان رشت
-ریاست شورای عالی استان گیلان

/خبرآزاد

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا