آخرین خبرهاعلم و تکنولوژی

اریک اشمیت در مورد تهدید هوش مصنوعی: ایلان ماسک کاملاً اشتباه می کند

اریک اشمیت در مورد تهدید هوش مصنوعی

ایلان ماسک بارها از نگرانی خود در مورد تهدید هوش مصنوعی گفته. او حتی چندی قبل مدعی شده بود که هوش مصنوعی می تواند به ایجاد ربات های دیکتاتوری منجر شود که بشریت را برای همیشه تحت سلطه خود درآورند. البته نظر اریک اشمیت در مورد هوش مصنوعی کاملا متفاوت است و اعتقاد دارد که نگرانی های ایلان ماسک در مورد تهدید هوش مصنوعی بیهوده است.

به گزارش تدبیرشرق به نقل از دیجیاتو، در کنفرانس Viva Tech 2018 که اخیراً در پاریس برگزاری شده، از اریک اشمیت، مدیر اجرایی سابق گوگل درخواست شده بود به نظری که پیش از این ایلان ماسک، مدیر عامل اسپیس اکس و تسلا در مورد تهدیدات بالقوه هوش مصنوعی داده بود، پاسخ دهد. کنفرانس مورد بحث فرصتی است برای ملاقات مدیران استارتاپ ها با رهبران مطرح دنیای فناوری. اشمیت در پاسخ و در مورد ایلان ماسک دقیقاً از «کاملاً اشتباه» استفاده کرده بود.

تهدید هوش مصنوعی

او در ادامه تشریح کرده بود که چگونه ماسک مزایایی که هوش مصنوعی می تواند در اختیار ما بگذارد را درک نمی کند. به عقیده اشمیت هوش مصنوعی می تواند «هر انسانی» را هوشمند تر کند. او می گوید که این مقوله می تواند به انسان ها کمک کند که زندگی طولانی تری داشته باشند و کمتر رنج بکشند. این مقوله هر شهروندی را هوشمند تر می کند و به اقتصاد و سیستم های اجتماعی کمک می نماید.

اشمیت برای افرادی که نگران تهدید هوش مصنوعی هستند، تلفن را مثال می زند. او معتقد است که نباید از توسعه تلفن (یا حتی اینترنت) به این منظور که شاید پتانسیل سوء استفاده توسط افراد شرور را دارند، دست می کشیدیم.

با این حال اشمیت نیز در مورد تهدید هوش مصنوعی به نگرانی هایی در مورد سوء استفاده از آن اذعان می کند ولی اعتقاد دارد که مزایای غافلگیر کننده آن نسبت به نگرانی ها برتری دارند.

ایلان ماسک پیشتر در بیان نگرانی های خود اعلام کرده بود که باید پیش از اینکه تهدید هوش مصنوعی به واقعیت بدل شود، برای کنترل آن قوانینی وضع گردد.

 

تماشا کنید: پلان؛ هوش مصنوعی چگونه ما را زیر نظر می گیرد؟

منبع

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا