آخرین خبرها

جدال لفظی سناتور کهنه کار دموکرات با غول خرده فروشی آمریکا / آمازون بخشی از “اقتصاد جعلی” است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

برنی سندرز  سیاستمدار کهنه کار دموکرات،شرکت آمازون و مدیر این شرکت؛  جف بزوس را متهم به توسعه “اقتصاد جعلی” کرد. این موضوع پس از اعتراضات و حملات گسترده دونالد ترامپ علیه آمازون مطرح می شود.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت، حدود یک ماه پس از آنکه آمازون با انتقاد شدید از سوی رئیس جمهور ایالات متحده، دونالد ترامپ مواجه شد، این شرکت اکنون از سوی طیف سیاسی مخالف نیز مورد حمله قرار گرفته است.

سناتور برنی سندرز، نامزد  مستقل انتخابات ریاست جمهوری  سال ۲۰۱۶، ویدیویی را به صورت آنلاین در اختیاربینندگان قرار دارد و شرکت آمازون را متهم به توسعه “اقتصاد جعلی” کرد.  این ویدیو یک روز پس از آن منتشر شد که سندرز، به عنوان مدافع حداقل دستمزد بالاتر برای کارکنان آمازون در مجلس سنا صحبت کرد.

در این ویدئوی کوتاه تاکید می شود که بزوس عنوان ثروتمند ترین مرد جهان را یدک می کشد آن هم در حالی که  میانگین درامد کارکنان آمازون  ۲۸،۴۶۶ دلار است.این رقم در شرایطی پرداخت می شود که ثروت بنیانگذار آمازون جف بزوس به طور روزانه  در حال رشد و افزایش است. در همین حال، کارکنان آمازون برای زنده ماندن از ژتون غذا و  کمک های عمومی استفاده می کنند. این همان موضوعی است که از دید سندرز اقتصاد جعلی نام دارد.

 در حالی که آمازون تصمیم گرفت در برابر رفتارهای ترامپ سکوت کند اما به ویدئوی سندرز پاسخ داد و از وی  درخواست کرد که  برای بازدید از انبار آمازون حضور پیدا کند.

این شرکت در یک توییت از سندرز دعوت کرد مزایای کار در این شرکت را با دیگر شرکت های خرده فروشی مقایسه کند. در این توییت نوشته شده :

پرداخت مشارکتی + مزایای کامل، سیستم سلامت، دندانپزشکی، بازنشستگی، حمایت از والدین و آموزش ضمن خدمت جزو مهم ترین موارد ذکر شده در درخواست انتخاب شغلی ما است. 

ترامپ  در یک سری از توییت های سریالی خود طی ماه گذشته بارها و بارها این شرکت را به خاطر پرداخت کم در حوزه سیستم های پستی و پرداخت مالیات متهم کرده است. 

البته سندرز نیز  آمازون را متهم کرد که به اندازه کافی مالیات نمی پردازد و حتی ادعا کرد این شرکت   در سال مالی گذشته هیچ مالیات فدرالی پرداخت نکرده است. 

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا