آخرین خبرها

اخشابی: ظرفیت موسیقی ایرانی مناسب سرود تیم ملی نیست/ کار درست را علیرضا قربانی کرد

اخشابی: ظرفیت موسیقی ایرانی مناسب سرود تیم ملی نیست/ کار درست را علیرضا قربانی کرد

روزنامه خبرورزشی نوشت: گفت‌وگوی ما با مجید اخشابی را در ادامه بخوانید:

شما قطعه‌ای که سالار عقیلی برای تیم ملی خوانده را گوش کرده‌اید؟
این کار را گوش نکردم و تمایل هم ندارم در مورد آن صحبت کنم.

به نظر شما آهنگ تیم ملی باید چه خصوصیاتی داشته باشد؟
اول این را بگویم که از آقای علیرضا قربانی که خیلی هوشمندانه و خردمندانه از خواندن سرود تیم ملی انصراف دادند، تشکر می‌کنم. کار برای تیم ملی کاری است که ظرفیت موسیقی ایرانی نیست و اشعار خاصی می‌خواهد. کمتر هنرمندی قید این موقعیت را می‌زند اما آقای قربانی با منطق، درایت و خرد چشم‌پوشی کرد و من این کارشان را پسندیدم. به نظرم خیلی از موسیقی‌ها این ظرفیت را ندارند که بیانگر مسائل اجتماعی امروز باشند. باید سطح موسیقی و شعر تنزل پیدا بکند و دستمایه کاری فصلی شود و به همین دلیل موسیقی پاپ انتخاب بهتری برای سرود تیم ملی است.

یعنی شما با موسیقی سنتی در مورد این قبیل کارها مخالفید؟
این را باز هم تأکید می‌کنم که من کار آقای سالار عقیلی را نشنیده‌ام و نظری هم نمی‌دهم و فیدبک‌ها در این زمینه مشخص می‌کند که کار خوبی بوده است یا نه اما ظرفیت‌های موسیقی پاپ در این مقوله بهتر عمل می‌کند. من در زمان جام جهانی‌ ۲۰۰۶ قطعه‌ای ساختم با نام «ای ایران» که با وجود اینکه ‌ساز و کار پخش آهنگ‌ها به گستردگی الان نبود اما بازتاب خوبی داشت و جزو کارهای ماندگاری شد که در هر موفقیتی که نصیب ایران می‌شود، آن را پخش می‌کنند.

به نظر شما چه مدل کارهایی در این زمینه ماندگار خواهد شد؟
اگر کارهای خوبی تولید شود که با سوژه و ورزش و تلاش و پویایی و سلامت تطبیق داشته باشد و تمامی جزئیات رعایت شده و در نهایت جذابیت و زیبابی داشته باشد، کاری ماندگار خواهد شد.

۴۳۵۰۳

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا