آخرین خبرها

«اف بی آی» به دنبال دستیابی به اطلاعات رمز نگاری شده کاربران است / مقاومت شرکت های فناوری در برابر خواسته های دولت ایالات متحده

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گفته FBI، تعداد تهدیدهای انجام شده از طریق اطلاعات رمزگذاری شده تلفن همراه به طور مکرر افزایش پیدا می کند و در نتیجه این سازمان بار دیگر بر لزوم دستیابی به اطلاعات شخصی کاربران تاکید کرد.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از واشنگتن پست این دفتر در سال جاری نزدیک به ۷،۸۰۰ دستگاه رمزگذاری شده را که به جنایات سازمان یافته مرتبط است،ردیابی کرده است.

بر اساس گزارش واشنگتن پست FBI بارها و بارها به دلیل محدودیت هایی که با تلفن های هماه هوشمند کاربران داشته، با مشکلاتی رو به رو شده است.

این سازمان مدعی است که در پژوهش های خود به بیش از ۷،۸۰۰  تلفن همراه هوشمند برخورده که به علت رمزنگاری های پیشرفته قابل رصد کردن نبوده اند. 

اغلب شرکت های فناوری و طرفداران حفظ حریم خصوصی استدلال می کنند که رمزگذاری برای اطمینان از امنیت اطلاعات شخصی و ارتباطات ضروری است. اما مقامات دولتی و انتظامی مخالف این رمزگذاری هستند چرا که توانایی آنها در خصوص تحقیق در مورد فعالیت های جنایی و تروریستی را کاهش می دهد.

مقامات وابسته به FBI  در گفتگو با واشنگتن پست اعلام کردند که شمار خطوط رمز نگاری شده و خطرناکی که طی ماه گذشته در حال سوء استفاده از شرایط بودند بیش از حدی است که قابل شمارش باشد.

با این حال FBI در بیانیه ای اعلام کرد که “ارزیابی اولیه FBI این است که خطاهای برنامه نویسی باعث افزایش شمار قابل توجه دستگاه های تلفن همراه پر خطر شده است.”

با همه این ها FBI،همچنان به دنبال دستیابی به بخش هایی است که از سوی شرکت های مختلف محدود شده است.یکی از مواردی که به طور مرتب توسط نیروهای اف بی آی مطرح می شود، موضوع مرتبط با حمله تروریستی است که در سال ۲۰۱۶ انجام شد و با وجود آن که  FBI از اپل درخواست کرده بود رمز این موبایل را بردارد، شرکت اپل از انجام این کار امتناع ورزیده بود. 

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا