آخرین خبرهااستان ها

استقبال روزافزون تالشی ها از اجرای طرح بوم گردی

تدبیرشرق/سید جلال سید محمدی معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری تالش صبح دوشنبه در سیزدهمین جلسه ستاد شهرستانی بوم گردی گفت: با اجرای طرح بوم گردی در شهرستان ظرفیتهای بالقوه گردشگری روستایی به بالفعل تبدیل میشود.
سیدمحمدی افزود: خوشبختانه استقبال خوبی از اجرای این طرح در بین همشهریان تالشی صورت گرفته و هرچقدر این طرح و ابعاد آن برای مردم روشنتر می شود، استقبال از آن نیز بیشتر می شود.
وی افزود: تاکنون ۳۴۰ تقاضای اجرای طرح بوم گردی دریافت و بررسی شده و از این میزان تقاضا ۲۸۰پرونده بازدید شده که ۱۹۴فقره در حال ثبت استعلامها و گزارشات توسط کارشناسان مربوطه است و از این پرونده ها نیز ۱۳۴پرونده مورد تایید اولیه قرار گرفته است.

معاون فرماندار تالش همچنین گفت: کارگروه شهرستانی بوم گردی تاکنون اقدام به تشکیل ۱۳جلسه نموده و توانسته است با طی مراحل مختلف پرونده ها تعداد ۲۰ فقره تقاضارا بامجموع ۴۵ واحد بوم گردی در شهرستان را به تصویب برساند که برای طی مراحل بعدی به استان ارسال شده است.
سیدمحمدی با تاکید بر تسریع درطی مراحل پرونده ها گفت: هر هفته با افزایش تقاصا مواجه هستیم حال آنکه با کندی خروجی تقاضاها برای تصویب نهایی در کارگروه شهرستانی مواجه هستیم که با تاکید بر تسریع روند و تحرک بیشتر دهیاران و بخشداران پیش بینی می شود در هفته های آتی پرونده های بیشتری مورد تصویب قرار گیرند.
وی افزود: در اجرای طرح توسعه واحدهای بوم گردی در استان برای شهرستان تالش تعداد ۴۰۰واحد بوم گردی سهمیه مشخص شده است که پیش بینی می شود بیش از این تعداد متقاصی اجرای طرح در شهرستان باشند.

سید محمدی گفت: اجرای طرح بوم گردی می تواند گردشگری گیلان بویژه گردشگری روستایی را متحول کرده و ضمن ایجاد اشتغال مستمر اقتصاد روستاییان را نیز رشد داده و حرکت بزرگی در معرفی و انتقال فرهنگ بومی و آداب ورسوم روستاییان باشد.
وی افزود: رویکرد استاندار محترم گیلان در اولویت بخشیدن به طرح های گردشگری اقدامی ارزشمند و بجا و حاکی از شناخت ایشان از ظرفیتهای دیده نشده استان بوده و در صورت همکاری دستگاههای مربوطه نتایج زودبازدهی را در ایجاد اشتغال و درآمد پایدار خواهد داشت.
سید محمدی گفت: همین میزان استقبال مردم و وجود متقاضی بیشتر اجرای طرح نشان دهنده موفق بودن طرح می باشد.
وی در پایان گفت اگر مشکلات وموانع ایجاد شده توسط منابع طبیعی رفع و فاصله ثبت تقاضا با صدور مجوز نهایی و دریافت تسهیلات بانکی کاهش یابد مطمئنا شاهد استقبالی بیشتر از این در شهرستان خواهیم بود.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا