آخرین خبرهااستان ها

هیچ روایت و مدرک شرعی در اثبات قمه‌زنی وجود ندارد | قمه‌زنی دستاویزی برای اسلام هراسی است

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با تاکید بر اینکه هیچ روایت و مدرک شرعی در اثبات قمه‌زنی وجود ندارد، گفت: افرادی که قمه می‌زنند دستاویزی برای ایجاد اسلام هراسی در جهان هستند.

به به نقل از تسنیم، آیت‌الله رسول فلاحتی در جلسه تفسیر قرآن کریم در مسجد جامع بازار رشت اظهار داشت: کلمه “کتاب” در لغت به‌معنای نوشتن است اما در سوره “حجر” چندین معنا برای آن ذکر شده است.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با بیان اینکه برخی مفسران کلمه “کتاب” در سوره “حجر” را به عنوان قرآن کریم نفسیر کرده‌اند اعلام کرد: برخی از مفسران این کلمه را به‌عنوان “لوح محفوظ” معنا کرده‌اند.

آیت‌الله فلاحتی خاطرنشان کرد: خداوند متعال پیش از آنکه قرآن کریم را بر پیامبر اکرم(ص) نازل کند آن را در “لوح محفوظ” نگهداری می‌کرد که مانند روز قیامت فارغ از زمان و مکان بود.

امام جمعه رشت با اعلام اینکه قرآن کریم در طول ۲۳ سال و توسط جبرئیل بر حضرت محمد(ص) نازل شد تصریح کرد: پیامبراکرم(ص) پس از دریافت آیات قرآن آن‌ها را در جامعه عملیاتی می‌کرد.

وی با بیان اینکه برخی مفسران، کلمه “کتاب” در سوره “حجر” را به‌عنوان تورات و انجیل معنا کرده‌اند ابراز داشت: احتمال صحت چنین تفسیری ضعیف است زیرا هیچ‌گاه لغت “قرآن” برای سایر کتب دینی اطلاق نمی‌شود‌.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به روایتی از کتاب بحارالانوار خاطرنشان کرد: قرآن کریم دارای مفاهیمی عمیق و وسیع است و بنابر روایات، هر کلمه قرآن ۷ معنا داشته و هرکدام از آن‌ها ۷۰ معنای دیگر دارد.

آیت‌الله فلاحتی با تاکید بر اینکه هر انسانی که بخواهد از مفاهیم قرآن کریم بهره ببرد باید خود را پاک کند ابراز داشت: برخی افراد آیه “لا یمسه الا المطهرون” را درباره وضوء می‌دانند اما برخی می‌گویند به‌معنای دوری از گناه است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه خداوند متعال درب‌های آسمان را به روی افراد توبه کننده باز می‌کند تصریح کرد: انسان هرچقدر خودش را پالایش کند به همان میزان از قرآن بهره‌مند می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: قرآن کریم کتابی آشکارکننده و روشن کننده است که هرکسی با هر میزان فهم و درکی به آن مراجعه کند به اندازه فهم و ظرفیتش می‌تواند از فیوضات آن بهره‌مند شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اعلام اینکه هیچ انسانی نیست که از قرآن بی‌بهره بماند اظهار داشت: قرآن کتاب هدایت و سعادت بشر است و به همین دلیل تمامی انسان‌ها باید بتوانند از آن بهره‌مند شوند.

آیت‌الله فلاحتی بیان تفسیر قرآن را راهکاری برای افزایش دانسته‌های قرآنی مردم دانست و عنوان داشت: حضور در جلسات نفسیر قرآن اندوخته‌های علمی انسان را زیاد می‌کند.

امام جمعه رشت با اعلام اینکه کلمه “مبین” در قرآن به‌معنای “آشکارکننده” است تصریح کرد: خداوند متعال در قرآن کریم صریحاً مومنان و منافقان را معرفی کرده و تفاوت‌های آن‌ها را بیان کرده است.

وی با بیان اینکه همه انسان‌هایی که از دنیا رفتند در حال حاضر در قیامت برزخی حضور دارند ابراز داشت: بهشت و جهنم حقیقی، آفریده شده و تنها کسانی که آن را دیده‌اند پیامبر اکرم(ص) و امیرالمومنین علی(ع) بودند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با تاکید بر اینکه امروز دشمنان اسلام به دنبال ایجاد اسلام هراسی در دنیا هستند ابراز داشت: افرادی که قمه می‌زنند دستاویزی برای ایجاد اسلام هراسی در جهان هستند.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه هیچ روایت و مدرک شرعی در اثبات قمه‌زنی وجود ندارد گفت: اگر با برخی از این قمه‌زنان حرف بزنیم می‌بینیم بعضاً نه روزه می‌گیرند و نه نماز می‌خوانند و اگر به آن‌‌ها بگوییم به‌جای قمه‌زدن خون اهداء کنید قبول نمی‌کنند.

امام جمعه رشت با تاکید بر اینکه دشمن از هر ابزاری برای هجمه به مسلمانان استفاده می‌کند افزود: براساس روایتی از امام صادق(ع) زمانی که روز قیامت فرا برسد منادی صدا می‌زند هیچ‌کسی وارد بهشت نمی‌شود مگر اینکه مسلمان باشد و کافران در آن زمان حسرت می‌خورند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا