آخرین خبرهااستان هااسلایدرخبر داغسیاسی

اختصاصی / آقای نماینده ؛این هشدار جدی است مانعی در برابر پیشرفت توسعه گیلان نباشید !!

اسدالله عباسی

 

اختصاصی تدبیر شرق :در حال خواندن آرشیو خبرهای چند ماه گذشته بودم ، که خبر مصاحبه یکی از نمایندگان ریشه دار در دولت پاکدست با خبرگزاری فارس نظرم را جلب نمود . نماینده ای که امروزه  بیشتر بعنوان  نماد منتقد همیشگی و  مخالف همه جانبه  تصمیمات و  برنامه های دولت تدبیر و امید شناخته شده است . اگر به طور مداوم اخبار مجلس و نمایندگان استان را دنبال کنید متوجه خواهید شد که با همراهی تعدادی نمایندگان انگشت شمار استان که برخی ریشه در جریان پایداری دارند در خط مقدم حمله به سیاست های دولت قرار دارند تا روند توسعه استان به کندی پیش رود . 

ایشان که مدعی سوابق چند دوره نمایندگی در مجلس و حضور در کابینه دولت بهار !را با خود به یدک میکشد و ظاهرا خود را زبردست و کار کشته می داند  درآن مصاحبه، استاندارجوان گیلان را بعنوان سدی در پیشرفت استان و مانع توسعه معرفی کرد که جلوی ترقی گیلان را گرفته است!

ایشان در آن مصاحبه فرمودند که توسعه استان باید بر مبنای سند آمایش و برنامه چشم انداز شکل بگیرد و باشد.

بله ،حرفی درست و منطقی است، اما این کلام زمانی قابل قبول است که جناب عباسی در زمان ادوار نمایندگی مجلس و وزارتش به همراه همقطاران خود مسبب تاخیرده ساله در اجرای سند ۲۰ ساله توسعه کشور  که ابلاغ مقام معظم رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام را داشت نمی شدند! 

هماگونه که بخوبی میدانیم سند چشم انداز ایران ۱۴۰۴ بر اساس برنامه باید سال ۱۳۸۴ شروع می شد نه اینکه با تاخیر ۱۰ ساله در سال ۹۴ آغاز شد و به افق ۱۴۱۴ تغییر کرد.

دوّم آنکه مگر ایشان خبر ندارند که استان گیلان غیر از سند پیشنهادی ۱۴۱۴ و برنامه شش ساله ششم ملّی، در حال حاضر برنامه بالادست تری ندارد.

مگر کشور و استان گیلان برنامه آمایش سرزمین دارد؟ که استاندار محترم به استناد آن استان را اداره کند؟ 

اگر ایشان به مطالعات سند ۱۴۱۴ توسعه استان گیلان نگاهی داشتند قطعاً متوجه می شدند که محور توسعه گیلان چیست. همین طرح که ایراداتی هم دارد باز به همت همین دولت تدبیر و پس از احیای سازمان برنامه ریزی( که در دولت پاکدست حذف شده بود)  در سالهای ۹۴تا۹۶ تهیه شد . با خواندن این مطالعات ،بخوبی متوجه میشوید که در در سند، ۱۴۱۴ استان گیلان ، ۷ محور برای توسعه استان در نظر گرفته شده؛ از جمله گردشگری، کشاورزی، ترانزیت، توسعه دریا محور، مناطق ویژه و آزاد و صنایع همگون با حفظ منابع طبیعی و محیط زیست.

اگر به برنامه و مصاحبه های جناب سالاری استاندار محترم گیلان نگاه کنیم، که ما اعتقاد داریم علیرغم جوان بودن و غیر بومی بودن ، برنامه محورترین استانداریست که در گیلان به منصب نشسته اند، همه برنامه هایش در راستای سند چشم انداز توسعه استان با محوریت تولید و اشتغال در پیش است.

از این نماینده محترم توقع آن است که با جدا شدن از شعار زدگی و فضای دولت قبل که ماهیتش به همگان روشن شده به مطالباتی چون دانشگاه فنی،سایت نفتی،سد پلرود،مناطق ویژه گردشگری که همه مصوبات حجمی دولت قبل را دارند و بی نتیجه مانده اند بیشتر بپردازند، و به دنبال حاشیه ها نروند .به عنوان مثال پیگیری این موضوع که منطقه کوهستانی هلودشت شهرستان لنگرود به شهرستان املش برسد یا بازگردد! تا چه اندازه حائز اهمیت است و نفع مردم از این موضوع چه خواهد بود؟

گرچه اعتقاد داریم چند صدایی منجر به پیشرفت است ولی در دین و آئین مان آمده در نقد و انتقادآزاده و منصف باشیم.  مردم از این نگاه جناحی خسته اند ،حداقل می توانید محور شده و در راستای توسعه استان گام بردارید ، لااقل می توانید با هدایت چند نماینده ای که دنباله رو اند و از شما حرف شنوی دارند در این دو سال پایانی مجلس بهتر عمل کنید.

امید است با مرور وعده های انتخاباتی و استفاده از ظرفیت ملی نمایندگی ، کمک رسان نماینده عالی دولت در استان باشید و از خود خاطره ی خوب برای موکلینتان و مردم گیلان زمین بسازید.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا