آخرین خبرها

کنایه‌های جدید کی‌روش:نمی‌دانم چام جهانی مهم است یا نه/همه خوشحالند،من هم همینطور!

کنایه‌های جدید کی‌روش:نمی‌دانم چام جهانی مهم است یا نه/همه خوشحالند،من هم همینطور!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در پایان عصر جمعه تیم ملی و یک روز قبل از بازی دوستانه مقابل ازبکستان در مصاحبه ای که با خبرنگاران داشت در مورد شرایط تیم ملی صحبت کرد.

کی روش در ابتدا گفت:« یک سال پیش تصور می‌کردم جام جهانی مهم باشد اما الان نمی‌دانم. دلیلش را از فدراسیون سؤال کنید! چرا نگران شده‌اید؟! همه در کشور از این شرایط راضی هستند، پس چرا شما باید ناراحت باشید؟ روز قبل از بازی مقابل ازبکستان از من درباره روند آماده سازی تیم ملی می پرسید؟! این را باید ۲۰ روز پیش می‌پرسیدید. وقتی که این سؤال را مطرح کردید فکر کردم که از لحاظ روحی یا فیزیکی ناسالم هستم و بابت این موضوع ترسیدم. »

کی روش ادامه داد:« وقتی شما در یک مدت برعکس جهت رودخانه شنا می‌کنید شاید دیگر این معقول نباشد و شما به این نتیجه برسید که برگردید و به جهت رودخانه شنا کنید. اگر الان همه خوشحال هستند من هم خوشحال هستم. فدراسیون، سازمان لیگ، باشگاه‌ها و مربیان همه خوشحال هستند پس من هم خوشحالم. »

سرمربی تیم ملی در مورد لژیونرهای آماده ای که در اردوی تیم ملی هستند گفت:« اگر شما می‌خواهید درباره شرایط فعلی لژیونرها حرف بزنید یک بحث است و اگر می‌خواهید درباره روند آماده‌سازی آنها صحبت کنید، بحث دیگری است.  آیا شما فکر می‌کنید چون چند بازیکن در اروپا داریم دیگر نیازی به آماده‌سازی نیست؟ این نقطه نظر من نیست و شما نمی‌توانید من را مجبور کنید تا نظرم را عوض کنم. بنده قبول می‌کنم این واقعیت را اما چرا باید دیگر برای آن لبخند بزنم یا گریه کنم. این درخواست فدراسیون است و من باید آن را قبول کنم. »

کی روش گفت:« آقایان بیایید یک مطلب را شفاف مطرح کنیم. ما باید در زندگی همیشه امیدوار و با انگیزه بوده و توقع بهترین‌ها را داشته باشیم، اما تفاوتی وجود دارد. بعضی از افراد خودشان را بیشتر مستحق موفقیت‌ها می‌دانند. حالا آن افراد چه کسانی هستند؟ افرادی که بیشتر آماده می‌شوند. افرادی که بیشتر تعهد دارند اصولاً موفقیت بیشتری کسب می‌کنند. اینها افرادی هستند که در فوتبال خدا هم برای موفقیت‌شان به آنها کمک می‌کند. آقایان ما فردا یک بازی پیش‌رو داریم و از فردای این بازی تا روز ۱۵ ژوئن که اولین بازی‌مان در جام جهانی است، سعی می‌کنیم بهترین آماده‌سازی را برای بازیکنان داشته باشیم. »

سرمربی تیم ملی کشورمان ادامه داد:« با این اوصاف اما بنده نمی‌توانم اتفاقات نادرستی را که رخ داده است، پنهان کنم. ما یک برنامه کامل با عنوان «مسترپلن» از یک سال پیش تهیه و تدوین کرده بودیم که فدراسیون آن را تأیید کرده بود و قرار بود اجرا شود. مسترپلنی که قرار بود برای آماده‌سازی تیم ملی باشد تبدیل به مسترپلن مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا شد. من موافق این مطلب نیستم و فکر نمی‌کنم که اتفاق درستی بوده است. این در واقعیت رخ داده است و حالا چرا باید در موردش حرف بزنیم. همه خوشحال بودند و الان هیچ مطلب دیگری ندارم که درباره‌اش حرف بزنم. »

کی‌روش درباره اضافه شدن سیدمجید حسینی به اردوی تیم ملی و مصدومیت علی کریمی گفت :« مجید حسینی از ابتدا در برنامه‌های‌مان بوده، اما الان علی کریمی مصدوم است و در اردوی نهایی ما حضور نخواهد داشت و به جام جهانی هم نخواهد رسید. مجید حسینی یکی از بازیکنانی بود که کادر تیم ملی بسیار برای ریکاوری او تلاش کرد همان‌طور که ما تلاش کردیم تا مصدومیت وریا غفوری، امید ابراهیمی و پژمان منتظری برطرف شود. مجید حسینی از ابتدا در برنامه‌های تیم ملی حضور داشت.»

سرمربی ایران یک بار دیگر در مورد صحبت هایش بالایش حرف زد:« من حرف‌های ناامیدکننده‌ای نزدم. اگر شما در این مسیر حرکت می‌کنید دارید اشتباه می‌روید. من سعی کردم شفاف توضیح دهم. شما جام جهانی را در پیش دارید. سرمربیان سابق تیم ملی مثل ایویچ یا سرمربی کره جنوبی، عربستان یا دیگر تیم‌های آسیایی و آفریقایی حاضر در جام جهانی تماماً اعتقاد دارند بازیکنان داخلی این کشورها نیاز به آماده‌سازی بیشتری دارند. حتی قبل از جام جهانی گذشته تیم ملی یک اردوی سه هفته‌ای در آفریقا و یک اردوی خوب در اتریش و برزیل داشت، اما الان افرادی را شما دارید که فکر می‌کنند ایران مانند اسپانیا، پرتغال و آلمان به همین ۱۵ روز برای آماده‌سازی زمان نیاز خواهد داشت.»

او در پایان صحبت هایش گفت:« برای همین ما یک مسترپلن خاص را برای جام جهانی طراحی کردیم به همان دلایلی که شما بهتر می‌دانید، اما این برنامه برای حمایت از تیم‌های حاضر در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا عوض شد. به خاطر خدا دیگر این سؤال را از من نپرسید. آقایان بنده منفی نیستم و بازیکنان هم منفی‌بافی نخواهند کرد. تمام تلاش‌مان را می‌کنیم و سعی می‌کنیم بهترین عملکرد را در جام جهانی داشته باشیم، اما بعد از آن امیدواریم خدا به ما کمک کند و از فوتبال ما محافظت کند، لطفاً این مسئله آماده‌سازی را همین امروز و همین جا تمام کنید. به خاطر اینکه شما رسانه‌ها دیگر این حق را ندارید که این سوال را بپرسید. همه شما دیروز کجا بودید؟! خیلی ممنون که امروز آمده‌اید برای پرسیدن این سؤال‌ها، اما اکثریت شما تا به امروز کجا بودید؟! مانند بقیه افراد من هم الان خوشحال هستم.»

۲۵۴ ۴۱

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا