آخرین خبرها

نتانیاهو: در روابط با کشور‌های عربی، پیشرفت‌های مثبتی داشته ایم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه از پیشرفت های مثبت در روابط این رژیم و کشورهای عربی خبر داد.

به نوشته روزنامه القدس العربی، بنیامین نتانیاهو که در جلسه ای در دفتر خود صحبت می کرد گفت: پیشرفت های مثبتی در رابطه با روابط ما با کشورهای عربی وجود دارد که افکار عمومی از آن اطلاعی ندارند.
وی افزود: برای ما نحوه تعامل با فرزندان اسماعیل (عرب ها) مهم است و با وجود مشکلات اصلی که فرزندان اسماعیل به وجود آوردند، اما پیشرفت های مثبتی هم صورت گرفته است که مردم از آن اطلاعی ندارند.
در همین حال منابع دیپلماتیک گفتند: مقصود نتانیاهو از این سخنان، پیشرفت روابط اسرائیل با برخی از کشورهای عربی مانند عربستان سعودی و امارات متحده عربی است.
نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حالی از پیشرفت روابط پنهان این رژیم با برخی از کشورهای خبر می دهد که اتحادیه عرب روز پنجشنبه در قاهره به درخواست عربستان سعودی و امارات متحده عربی، نشست فوق العاده ای درسطح وزیران خارجه در خصوص تحولات اخیر در فلسطین و بازگشایی سفارت آمریکا در قدس برگزار کرد.
عربستان سعودی ماه مارس (اسفند/فروردین) گذشته برای نخستین بار به یک شرکت هواپیمایی هندی اجازه استفاده از حریم هوایی این کشور را برای پرواز به تل آویو را داد.
پیش از این نیز چند هیات از بحرین برای دیدار با مقام صهیونیستی به سرزمین های اشغالی سفر کردند.
در همین حال اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس خواستار تحریم همه جانبه رژیم صهیونیستی و جرم شناختن عادی سازی روابط با این رژیم شده بود.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا