آخرین خبرها

الدحیل بهتر است یا شهرآورد؟

در حالی که پیش از این استقلال و پرسپولیس از ایران، الدحیل و السد از قطر و تیانجین‌تدا از چین و چونبوک‌موتورز کره جنوبی به یک‌چهارم رسیده بودند، عصر دیروز سوون سامسونگ با پیروزی ۳ بر صفر مقابل اولسان هیوندای، شکست یک بر صفر دور رفت خود را جبران کرد و کاشیما آنتلرز هم با وجود شکست ۲ بر یک مقابل شانگهای، به لطف پیروزی ۳ بر یک بازی رفت، قدم به یک‌چهارم گذاشت.

حالا دو تیم از ایران و دو تیم از قطر در غرب آسیا و دو تیم از کره جنوبی، یک تیم از چین و تیم دیگر از ژاپن در شرق آسیا منتظر قرعه‌کشی دوم خرداد هستند تا حریفان خود را بشناسند. اگر AFC قانونی داشت که تیم‌های هموطن در مرحله حذفی به هم برخورد نکنند، الان استقلال و پرسپولیس با حریفان قطری بازی می‌کردند و نمایندگان کره جنوبی هم با تیم‌های چینی و ژاپنی روبه‌رو می‌شدند اما چنین قانونی اصلاً درAFCپیش‌بینی نشده است و احتمال دارد روز دوم خردادماه در قرعه‌کشی لیگ قهرمانان آسیا دو نماینده کره جنوبی در شرق با هم روبه‌رو شوند، الدحیل و السد قطر با هم بازی کنند و استقلال و پرسپولیس نیز روبه‌روی هم قرار بگیرند. در این مرحله امکان رویارویی تیمی از غرب قاره با تیمی از شرق آسیا وجود ندارد و استقلال و پرسپولیس یا با هم بازی می‌کنند و یا با یکی از دو نماینده قطر…

اگرچه بازی‌های مرحله یک‌چهارم نهایی، شهریورماه برگزار خواهد شد و تا آن زمان چهره تیم‌های صعودکننده غرب آسیا در فصل نقل و انتقالات تغییر خواهد کرد ولی نتایج تیم قدرتمند الدحیل که هر ۸ بازی قبلی‌اش را با برتری پشت سر گذاشته، باعث شده هیچ‌یک از دو تیم استقلال و پرسپولیس تمایل نداشته باشند با الدحیل بازی کنند و السد را به عنوان حریف خود بیشتر بپسندند. قطعاً اگر انتخاب با استقلال و پرسپولیس بود، سر بازی با السد میان دو نماینده ایران دعوا می‌شد و هر دو السد را برای رویارویی انتخاب می‌کردند اما به همان اندازه که احتمال دارد استقلال با السد و پرسپولیس با الدحیل و برعکس (استقلال با الدحیل و پرسپولیس با السد) بازی کنند، احتمال رویارویی استقلال و پرسپولیس با هم نیز وجود دارد.

بزرگ‌ترین حُسن بازی مستقیم دو تیم محبوب پایتخت، جدا از این که ما را به تماشای دو شهرآورد سرخابی اضافی دعوت خواهد کرد، صعود قطعی و تضمینی یک تیم ایرانی به مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان است. چه استقلال برنده شود و چه پرسپولیس، باز هم درست مثل فصل قبل، یک تیم در مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان خواهیم داشت اما از آن طرف، اگر سرخابی‌ها با یکدیگر هم‌قرعه نشوند، این احتمال وجود دارد که در مرحله نیمه‌نهایی یک شهرآورد داشته باشیم و به همین راحتی طلسم غیبت نمایندگان ایران در فینال لیگ قهرمانان آسیا شکسته شود.

در این حالت البته باید به آن روی سکه هم توجه داشت؛ این که احتمال دارد هر دو تیم استقلال و پرسپولیس مقابل نمایندگان قطری شکست بخورند و هیچ نماینده‌ای در نیمه‌نهایی نداشته باشیم. فعلاً در فضای عمومی فوتبال، همه منتظر شهرآورد آسیایی هستند. امسال سالی پر از شهرآورد داریم که با بازی مستقیم استقلال و پرسپولیس در سوپرجام آغاز می‌شود، با دو بازی رفت و برگشت احتمالی در لیگ قهرمانان آسیا (یک‌چهارم و شاید هم در مرحله نیمه‌نهایی) ادامه می‌یابد و دو بازی رفت و برگشت لیگ برتر و یک رویارویی احتمالی در جام حذفی خودمان، این سال پر شهرآورد را کامل می‌کند.

مسئولان و کارشناسان پاسخ می‌دهند

رویارویی سرخابی‌ها در آسیا به نفع فوتبال ایران است یا به ضرر ایران؟

* دوم خرداد قرعه‌کشی مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا انجام می‌شود و این احتمال وجود دارد که دو تیم پرسپولیس و استقلال نمایندگان کشورمان در این مرحله به مصاف هم بروند و طبق قرعه با هم رودررو شوند اما اینکه آیا رویارویی سرخابی‌ها به سود فوتبال ایران خواهد بود یا نه، سؤالی است که آن را با تنی چند از کارشناسان فوتبال کشورمان مطرح کردیم. این پاسخ‌ها را بخوانید:

بیژن ذوالفقارنسب: خدا کند سرخابی‌‌ها به‌هم نخورند

دکتر بیژن ذوالفقارنسب، کارشناس فوتبال کشورمان در این خصوص گفت: این می‌تواند بدترین اتفاق ممکن باشد. اگر قرعه‌کشی برگزار شود و سرخابی‌ها به هم بخورند اصلاً خوب نیست چون در این صورت ایران یک تیم در مرحله نیمه‌نهایی خواهد داشت ولی شاید اگر با دیگر رقبا رودررو شوند در هر دو بازی برنده شویم و دو تیم از ایران به نیمه‌نهایی برسند که برای اولین بار در طول تاریخ برگزاری لیگ قهرمانان آسیا رخ می‌دهد. هر دو تیم پرسپولیس و استقلال شایسته حضور در نیمه‌نهایی هستند.

محسن خلیلی: این به ضرر فوتبال ما تمام می‌شود

محسن خلیلی، آقای گل و مهاجم اسبق پرسپولیس، در این خصوص گفت: به شخصه دوست ندارم پرسپولیس و استقلال با هم رودررو شوند چراکه بهتر است هر دو تیم که شایستگی بالایی هم دارند شانس رسیدن به جمع ۴ تیم برتر را پیدا کنند. من معتقدم اگر پرسپولیس به السد بخورد شانس صعود ما بیشتر خواهد بود چون الدحیل خیلی قوی است و بهتر است به استقلال بخورد. من معتقدم رویارویی سرخابی‌ها در مرحله یک‌چهارم نهایی به ضرر فوتبال ایران خواهد بود.

مجید نامجومطلق: سرخابی‌ها نباید به پست هم بخورند

مجید نامجومطلق، ستاره اسبق دو تیم استقلال و پرسپولیس، در این خصوص گفت: اگر استقلال و پرسپولیس با یکدیگر برخورد نکنند به نفع فوتبال ایران خواهد بود و این شانس را خواهیم داشت در مرحله نیمه‌نهایی دو تیم داشته باشیم. اگر سرخابی‌ها با هم برخورد کنند، در نهایت باید یک تیم از ایران حذف شود و این خوب نیست. بازی با السد یا الدحیل قطر به مراتب بهتر از جدال سرخابی‌ها با یکدیگر است چون هم استقلال و هم پرسپولیس توان غلبه بر رقبای قطری خود را دارند.

پیروز قربانی: شهرآورد آسیایی قشنگی می‌شود

پیروز قربانی، کاپیتان و مدافع اسبق استقلال، در این خصوص گفت: من موافق رودررویی استقلال و پرسپولیس در مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا هستم. بازی قشنگی خواهد بود و آسیا شاهد دو شهرآورد پرتماشاگر و سطح بالا می‌شود. خوبی شهرآورد آسیایی سرخابی‌ها این است که یک تیم از ایران به طور حتم به چهار تیم نهایی خواهد رسید ولی شاید اگر با قطری‌ها بازی کنیم، از شانس کمتری برای صعود برخوردار شویم. استقلال این روزها با مامه تیام واقعاً عالی کار می‌کند و تیم قدرتمندی شده است.

نصرا… عبداللهی: دوست داریم با السد بازی کنیم نه با پرسپولیس

نصرا… عبداللهی، سرپرست تیم استقلال، در این خصوص به ما گفت: این اتفاق خوبی نخواهد بود. ما دوست داریم در مرحله بعدی حریف السد قطر شویم و امیدوارم در قرعه‌کشی دوم خرداد استقلال و پرسپولیس به پست هم نخورند و با هم رودررو نشوند. خب این از چند جهت خوب است چون سرخابی‌ها توان غلبه بر رقبای قطری را دارند و می‌توانیم دو تیم ایرانی را در نیمه‌نهایی داشته باشیم اما اگر استقلال و پرسپولیس با هم مواجه شوند، فقط یک تیم می‌تواند راهی مرحله بعد گردد.

۲۵۴ ۴۱

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا