آخرین خبرها

اعتراض به جنایات اسرائیل، به جشنواره کن کشید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اعتراض به جنایات اسرائیل، به جشنواره کن کشید

به گزارش شبکه تلویزیونی یورونیوز، در جریان برگزاری مراسم فرش قرمز هفتاد و یکمین دوره برگزاری جشنواره بین‌المللی کن، ‘منال عیسی’ بازیگر فرانسوی-لبنانی دست‌ نوشته‌ای را مقابل خبرنگاران بالای سر برد که روی آن نوشته شده بود: «حمله به غزه را متوقف کنید».
بنیسیو دل تورو، بازیگر پرتغالی – اسپانیایی هالیوود نیز روز سه‌شنبه در تجمعی شرکت کرد که در اعتراض به کشتار فلسطینی ها توسط ارتش رژیم صهیونیستی، مقابل غرفه فلسطینی‌ها در جشنواره کن برگزار شده بود. در این تجمع یک دقیقه سکوت نیز به یاد قربانیان برگزار شد.
از سال ۱۹۷۸ میلادی تا کنون ۱۸ فیلم فلسطینی به جشنواره کن راه یافته است با این وجود تا کنون هیچگاه غرفه و جایگاهی رسمی برای فیلم‌سازان فلسطینی در بازار فیلم جشنواره کن درنظر گرفته نشده بود. اما امسال و برای اولین بار فلسطینی‌ها نماینده‌ای رسمی در این جشنواره داشتند، غرفه‌ ای به آنها اختصاص یافت و پرچم فلسطین برافراشته شد.
‘می عوده’ تهیه کننده و کارگردان فلسطینی حاضر در جشنواره کن در این باره می‌گوید: ‘این واقعا تاثر انگیز است در حالی که کودکان و خانواده‌ها از حملات اسرائیل در رنجند، ما اینجا در کنار فیلم‌ها و فیلم‌سازان باشیم و درباره برنامه‌هایمان در آینده‌ صحبت کنیم.’
نظامیان صهیونیست روز دوشنبه ( ۲۴ اردیبهشت ماه) راهپیمایی مردم غزه در هفتادمین سالگرد «روز نکبت» (پایه ریزی رژیم صهیونیستی در فلسطین) در اعتراض به انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس اشغالی را به خاک خون کشیدند. در جریان این درگیری ها ۶۱ تن شهید و حدود سه هزار نفر زخمی شدند. 

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا