آخرین خبرها

سخنان ضدایرانی رئیس دفتر سیاسی مقتدی صدر: نگرانی خود را از ایران پنهان نمی کنیم؛ به دنبال ایجاد ائتلاف برای مقابله با حضور تهران در بحث تشکیل دولت هستیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنان ضدایرانی رئیس دفتر سیاسی مقتدی صدر: نگرانی خود را از ایران پنهان نمی کنیم؛ به دنبال ایجاد ائتلاف برای مقابله با حضور تهران در بحث تشکیل دولت هستیم

ضیاء الاسدی، رئیس دفتر سیاسی مقتدی صدر مدعی شد: نگرانی خود را از اینکه دخالت های داخلی و خارجی قدرتمندی از جمله ایران در تشکیل دولت به وجود بیاید پنهان نمی کنیم.

به گزارش «انتخاب» به نقل از «صوت العراق»، الاسدی اظهار داشت: تلاش هایی برای ایجاد ائتلاف برای جلوگیری از هرگونه حضور ایران در موضوع تشکیل دولت وجود دارد.

وی ادعا کرد: نگرانی خود را از اینکه دخالت های داخلی و خارجی قدرتمندی از جمله ایران در تشکیل دولت به وجود بیاید پنهان نمی کنیم.

او ادامه داد: در صورتی که تهران برای اثرگذاری بر تشکیل دولت تلاش کند، جریان صدر به جای تظاهرات، فشارهای خود را از طریق مجاری قانونی و دمکراتیک انجام خواهد داد.

رئیس دفتر سیاسی مقتدی صدر اضافه کرد: ما اکنون به دنبال تشکیل دولتی بدون حضور ایران و نیز به دور از ائتلاف با هادی العامری و نوری المالکی هستیم.

بر اساس نتایج اولیه انتخابات عراق، ائتلاف سائرون (مقتدی صدر) بیشترین کرسی های پارلمان ۳۲۹ عضوی را به دست آورده و ائتلاف های الفتح (العامری)، النصر (العبادی)، دولت قانون (المالکی) و الحکمه (عمار حکیم) در رتبه های بعدی قرار دارند. با این وجود، هیچ یک از این ائتلاف ها نتوانسته اند بیش از ۵۰ درصد کرسی ها را به دست آورند. از این رو، ائتلاف های جدید، تکلیف دولت آتی عراق را مشخص خواهد کرد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا