آخرین خبرهااستان ها

تصویب ۳۰ طرح اشتغال فراگیر در کمیته فنی شهرستان رشت /طرح های بوم گردی باید با شتاب بیشتری پیگیری شود

تدبیرشرق/ششمین جلسه کارگروه اشتغال شهرستان رشت ظهر امروز با حضور فرماندار رشت و  مدیران دستگاههای اجرایی در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان رشت برگزار شد.
ویشکاهی معاون عمرانی و برنامه ریزی فرمانداری در جلسه با بیان اینکه تعداد طرح ها باید افزایش پیدا کند گفت: بر طبق نظر بخشداران طرح های بوم گردی شتاب خوبی ندارد که نیازمند توجه جدی بنیاد مسکن، میراث فرهنگی و دیگر دستگاههای متولی است.

او همچنین افزود: از سوی  اداره‌ ورزش و جوانان نیز  تاکنون تنها ۶ طرح به کمیته اشتغال ارائه شده است که باید این تعداد افزاتش پیدا کند.

در این جلسه نمایندگان دستگاه های اجرایی به ارائه گزارش و بیان مشکلات حوزه خودشان پرداختند.

بلاتکلیفی متقاضیان طرح بوم گردی باید رفع شود
علی لقمانی رئیس اداره کار و تعاون شهرستان رشت در این جلسه با بیان اینکه در بخش سامانه کارا ۲۲۲ میلیارد تومان اعتبار داریم گفت: ۱۲۹ میلیارد تومان در بخش فراگیر و ۹۳ میلیارد تومان در بخش اشتغال فراگیر روستایی است.
او با بیان اینکه تاکنون ۱۱۰طرح مصوب دراین بخش داشتیم ۸۴ طرح را در بخش اشتغال پایدار روستا یی عنوان کرد.
لقمانی با بیان اینکه در بخش جذب اعتبار به تلاش بیشتری نیاز داریم گفت: جذب اعتبار در اشتغال فراگیر به ۱۴ درصد رسیدیم و در بخش روستا ۵۳ درصد رسیدیم.
اوافزود: ۴۱ طرح به ارزش ۱۹ میلیارد و پانصد و ۶۸ میلیون تومان به بانک معرفی شدند.
او همچنین ادامه داد: در جلسات کمیته فنی هم فنی بانک ها برای تسهیل کارها دعوت شدند .
لقمانی همچنین در ارتباط با طرح های بوم گردی نیز گفت: متقاضیان در حال حاضر بین شهرداری و نظام مهندسی برای دریافت پروانه ساخت بلاتکلیف هستند که این مشکل باید حل شود. او همچنین از دستگاههای اجرایی خواست تا در شناسایی طرح ها دقت کنند تا وقتی بانک ارسال می شود تقاضا رد نشود.

نماینده میراث فرهنگی  گردشگری شهرستان رشت نیز با بیان اینکه تاکنون تنها ۱۰ پرونده با موضوع بوم گردی به این اداره رسیده است اعتقاد داشت که پرونده ها با سرعت بسیار کمی به اداره میراث فرهنگی می رسد.
میرزایی رئیس اداره بنیاد مسکن رشت نیز گفت: ۴۴۰ سهمیه برای شهرستان رشت پیش بینی شده است که تاکنون مجموعا ۳۳۲ درخواست از ۶۴ روستا به ما رسیده است. او نیز تکیمل پرونده ها منوط به اظهار نظر اداره منابع طبیعی و محیط زیست شهرستان دانست.

۵۹ طرح بوم گردی شهرستان رشت در کمیته استانی تایید شده است

سید محمد احمدی فرماندار رشت نیز در جلسه با بیان اینکه باید بتوانیم هدف گذاری که دولت مد نظر دارد برسد گفت: تلاش و کار همه دستگاها باید سرعت یابد.

او افزود: کمیته امداد و بهزیستی با هدفمندی خوبی در حوزه ایجاد اشتغال فعالیت می کنند.
احمدی  با بیان اینکه باید بتوانیم با «مردم خوب ما» کنار بیاییم گفت: برای یک وام ۵ تومانی اجازه ندهیم که بیست بار در رفت و آمد باشد. احمدی در عین حال افزود: کسی که می خواهد تسهیلات بگیرد باید توان باز پرداخت داشته باشد .
فرماندار شهرستان رشت  با اشاره به  ۹۹ طرح اشتغال پایدار روستایی مصوب درکمیته فنی اشتغال شهرستان ارزش آنها را ۵۱ میلیارد و ۱۸۷ میلیون تومان دانست. او ادامه داد: ۳۰ طرح بخش اشتغال فراگیر شهرستان نیز با ارزش ۳۱ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان نیز برای شهرستان رشت مصوب شده است.
احمدی با اشاره به آمار ۷۹ طرح بوم گردی مصوب در کمیته شهرستانی گفت: در این بین ۵۹ طرح در کمیته استانی نیز تایید شد.
فرماندار رشت با بیان اینکه باید سرعت کار در طرح های بوم گردی بالا برود گفت: بنیاد مسکن سرعت بیشتری در کارها داشته باشد و کمیته فنی نیز باید حرفه ای و کارشناسا نه ترکار کند و آسیب ها را شناسایی کند.
او همچنین با اشاره با حضور سرمایه گذاران در شهرستان گفت: شهرداران زیاد فعال نیستند و انتظار داریم مدیران و شهردارن برای جذب سرمایه گذران تلاش بیشتری انجام دهند.
فرماندار رشت همچنین با اشاره به حلول ماه رمضان گفت: مردم احساس نکنند که چون ماه رمضان است مدیران در ادارات حضور ندارند .‌او افزود: خوش رو تر با مردم برخورد کنیم و خدمات را دوچندان کنیم.

 

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا