آخرین خبرها

وحدت لازمه مقاومت است

راه ما، راه مقاومت در سطوح مختلف است. چه در منطقه، چه در جهان، چه در مواجهه با برجام و چه حتی در اقتصادمان. از همین روست که عنوان می شود اقتصاد مقاومتی راه برون رفت از این وضعیت است. حال که غرب بدعهدی کرده و ترامپ زیر برجام زده است، رویکرددیپلماسی ما می تواند تغییر کند و به جای غرب به سمت کشورهای آسیایی باشد. البته بر اساس سه اصل دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران “عزت-حکت و مصلحت” هر کشوری که براساس احترام متقابل و همکاری عادلانه به طرف ایران گام بردارد، ایران نیز از آن استقبال می کند.

آنچه در این میان همراهی مردم با تصمیمات دیپلماتیک حاکمیت را تضمین می‎کند؛ محرم دانستن آنهاست. لازم است مردم در جریان واقعیت ها قرار بگیرند، وقتی مسئولان به مردم می گویند «برای روزهای سخت آمادگی کامل داشته باشند»، باید صادقانه و شفاف نیز با مردم حرف بزنند و مسائل را تبیین کنند. اگر همچون ۴۰ سال گذشته وحدت ملی حفظ شود، می توان سختی ها را پشت سر گذاشت. همه می دانیم که تحریم ها از اول انقلاب هم بودند، اما مردم با توجه و گوش دادن به ندای حضرت امام مقاومت کردند، خدا نیز لطف کرد و توانستیم از گردنه های سخت همچون ۸ سال دفاع مقدس عبور کنیم. اوایل انقلاب در شرایطی که هیچ امکانی نداشتیم پیش رفتیم، اما امروز ظرفیت های افزون تری برای مقاومت و پایبندی به ارزش های اسلامی داریم. پس مقاومت وظیفه شرعی، عرفی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی است.

ناگفته پیداست که وحدت لازمه مقاومت است؛ بنابراین همه جریانات سیاسی باید تابع رهنمودهای رهبرمعظم انقلاب و متحد باشند. رهبری از ابتدا به دنبال اخذ تضمین های لازم از طرف مذاکرات بودند؛ ایشان اخیرا نیز فرمودند که «دولت از اروپا تضمین بگیرد»، کسی در برابر مذاکره دولت با اروپا مقاومت نمی کند و همه موافق هستند. لازمه وحدت در این میان آن است که نباید در این موضوع صدایی بشنویم که با دولت مخالفت کند. اگر اروپا راهش را از آمریکا جدا کرد و تضمین های درست و عملیاتی داد، کسی با ادامه اجرای برجام مخالفت نمی کند چون بهتر از این می خواهد چه اتفاق دیگری بیفتد.

فارغ از آنکه اروپا چه راهی را در پیش گیرد، دولت و ملت باید در داخل کشور برای حفظ منافع ملی تلاش کنند، برای نیل به این مقصود همه باید یکپارچه پیش رویم. ما بر سر حفظ منافع ملی جنگ و دعوا با هم نداریم، اگر کسی با سوءاستفاده از وضعیت پیش آمده بخواهد در جامعه، دوقطبی ایجاد کند و در مقابل حفظ منافع ملی قرار بگیرد، قطعا راهش انحرافی و باطل است.

عضو جامعه روحانیت مبارز

۲۷۲۱۴

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا