آخرین خبرها

فیلم| وقتی مردم از روی ناچاری خودروی گران و بی‌کیفیت می‌خرند

فیلم| وقتی مردم از روی ناچاری خودروی گران و بی‌کیفیت می‌خرند

جمشید پژویان در گفت‌وگو با خبرگزاری خبرآنلاین اظهار داشت: من نقد می‌کنم از سیاست‌گذاری‌هایی که از ابتدا به غلط داشتیم. بهتر است بگویند مشکل اساسی اقتصاد کشور چیست و چرا ما رشد نداریم.

وی افزود: دلیل آن این است که مشکلات ساختاری داریم. همان‌طور که گفتم، زمانی که بازده بخش صنعت ۶ تا ۷ درصد است، چه کسی حاضر است در این بخش سرمایه‌گذاری کند؟ ما اصلا چارچوب مفاهیم اقتصادی را بلد نیستیم. ما می‌خواهیم از طریق سیاست‌های کلان اقتصاد، مشکلات ساختاری اقتصاد را حل کنیم؟ اصلا کجای علم اقتصاد یک چنین مساله‌ای را به صورت تئوریک نشان داده است؟

وی متذکر شد: در حال حاضر اقتصاد کشور در رکود است. بخش خودرو هم چنین شرایطی را دارد. ما یک‌سری خودرو گران بی‌کیفیت را هم می‌خواهیم دست مردم بدهیم. اگر هم مردم این خودروها را می‌خرند، از روی ناچاری است، چون ما دیوار گمرک را برای واردات خودروها به حدی بالا بردیم که بازار خودروهای داخلی انحصاری شده است.

رییس سابق شورای رقابت عنوان کرد: پس از کاهش شدید ارزش ریال، چه کسی دیگر می‌تواند خودرو ۲۰۰، ۳۰۰ میلیون تومانی بخرد؟ از سوی دیگر، در آن سال‌ها قطعات نیز از چین واردات می‌شد. بنابراین کاملا مشخص است که وقتی ارزش دلار سه برابر می‌شود، قیمت قطعات نیز بالا می‌رود.

۳۵۲۲۵

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا