آخرین خبرها

۲۰ درصد افزایش مصرف سوخت در بخش کشاورزی

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه ساری خبر داد :

۲۰ درصد افزایش مصرف سوخت در بخش کشاورزی

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین از ساری  ، حسینعلی طالبی مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه ساری با تاکید بر این که ذخیره سازی مناسبی در حوزه تامین سوخت بخش کشاورزی انجام شده است ، اظهار کرد : تا پایان فصل کشاورزی در سوخت رسانی به کشاورزان ، هیچ مشکلی وجود نداشته وتوزیع مطلوب سوخت به شرط همکاری کشاورزان در مراجعه و ثبت نام به موقع در سامانه تجارت آسان است .

حسینعلی طالبی اعلام کرد : در بخش ماشین آلات و موتور پمپ های کشاورزی در سال ۹۶ حدود ۵۵ میلیون لیتر نفتگاز مصرف شد که با مقایسه مدت مشابه سال ۹۵ حدود ۲۰ درصد افزایش مصرف به ثبت رسید .

طالبی با بیان این که استان مازندران سهم زیادی در تولید محصولات کشاورزی کشور از جمله برنج دارد ، یکی از مسائل مهم این شرکت را تامین سوخت بخش کشاورزی عنوان کرد و گفت : تلاش شده است تا این مهم با هماهنگی دستگاههای مربوط و پیش بینی راهکارهای مناسب به نحوی مطلوب مدیریت شود و سوخت مورد نیاز، به موقع در اختیار کشاورزان قرار گیرد .

حسینعلی طالبی اظهار داشت : تحویل سوخت به چاههای آب کشاورزی و موتور پمپ ها در سال زراعی ۹۷ منوط به تائید آب منطقه ای یا ( امور آب ) و سپس جهاد کشاورزی در سامانه تجارت آسان می باشد .

طالبی اذعان کرد : درسال ۹۶ بیش از ۶۰ میلیون لیتر و در سال ۹۵ حدود ۵۶ میلیون لیتر نفتگاز با افزایش حدود ۲۰ درصدی در بخش های ماشین آلات و موتور پمپ های کشاورزی ، توزیع شده است .

وی ادامه داد : نفت سفید تحویل شده به این بخش ها در سال ۹۶ حدود ۱۱ میلیون لیتر بوده که با مقایسه سال ۹۵ حدود ۲۰ درصد افزایش مصرف مشاهده می شود .

حسینعلی طالبی بیان کرد : تحویل سوخت به چاههای آب کشاورزی فاقد پروانه بهره برداری واجد شرایط ، در سال زراعی ۹۷ در صورت تکمیل پرونده در دستگاه متولی پس از انجام ثبت نام در سامانه تجارت آسان و تائید دستگاه متولی ( امور آب و جهاد کشاورزی ) می توانند در کوتاه ترین زمان ممکن، نسبت به تامین سوخت مورد نیاز خود از طریق فروشندگیها و تعاونیهای روستایی اقدام کنند .

این مسؤول در ارتباط با سوخت چاه‌های کشاورزی استان که تعدادی از آنها فاقد مجوز است ، تاکید کرد : درحوزه عملیاتی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه ساری بیش از ۵۰ هزار چاه کشاورزی فاقد مجوز در حال بهره‌برداری است.

۴۶

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا