آخرین خبرها

۹۰درصد شهرداری ها با اهمیت درآمد پایدار بیگانه هستند

مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری البرز؛

۹۰درصد شهرداری ها با اهمیت درآمد پایدار بیگانه هستند

استان‌ها > البرز – مهر نوشت: مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری البرز با اشاره به اهمیت درآمد پایدار شهری، گفت: متأسفانه ۹۰ درصد شهرداری‌ها با این مهم بیگانه هستند.

مجتبی عسگری در اولین دوره آموزشی شوراهای اسلامی و بخش‌های استان البرز که در سالن همایش مجموعه تالارهای شهیدان فلاح نژاد برگزار شد، با اشاره به لزوم ایجاد درآمد پایدار شهری، اظهار کرد: امروز ۹۰ درصد شهرداری‌ها با این موضوع بیگانه هستند.
وی در ادامه جذب سرمایه‌گذار را یکی از راهکارهای مناسب در ایجاد درآمد پایدار شهری دانست و افزود: درآمد پایدار شهری موجب توسعه و پیشرفت شهرها می‌شود.
مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری البرز از اعطای تسهیلات ۴ تا ۵ میلیاردی به شوراهای استان البرز برای ایجاد درآمد پایدار شهری خبر داد و خاطرنشان کرد: اگر شورا و شهرداری‌ها طرحی برای ایجاد درآمد پایدار داشته باشند می‌توانند این طرح را به دفتر شهری استانداری ارسال کنند تا بررسی شود و در صورت مناسب بودن، تسهیلات بانکی اعطا شود.
وی در بخش دیگری با اشاره به اینکه تغییر الگوی مصرف باید فرهنگ‌سازی و در دستور کار قرارگیری، تأکید کرد: کشور ایران در مصرف آب سرآمد بسیاری از کشورهایی است که با کم‌آبی مواجه نیستند.
عسگری با اشاره به تولید بی‌رویه زباله در کشور، خاطرنشان کرد: آمار موجود نشان می‌دهد که باید شوراها در این رابطه اقدام کنند.
وی با اشاره به تأثیرگذاری شوراها در حوزه‌های مختلف، تصریح کرد: شوراها مکلف هستند که برای منافع مردم تلاش کنند و در راستای جذب سرمایه‌گذاران، خیرین و غیره در شهر اقدام کنند و خیرین را حمایت کنند.
مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری البرز در بخش دیگری با اشاره به لزوم آموزش به شوراها، بیان کرد: از اعضای شوراها می‌خواهیم در این دوره‌های آموزشی حضور متناوب داشته باشند.

۴۶

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا