آخرین خبرهااستان هااسلایدرکافه تدبیرشرق

کمیل لاهوتی: گردشگری کوتاه ترین راه برای منفعت اقتصادی استان است / چاف و چمخاله باید به جایگاه حقیقی خود برسد

شهردار چاف و چمخاله گفت: دو هکتار از اراضی بکر توسکا که در اختیار منابع طبیعی بود به پارک ابی تبدیل می شود که این پروژه تاکنون ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

تدبیرشرق/کمیل لاهوتی، شهردار چاف و چمخاله با بیان اینکه شهر چاف و چمخاله از زیباترین شهرها در شمال کشور است، گفت: مهم ترین ویژگی این شهر وجود دو رودخانه شلمان رود و لنگرود رود خان، ساحل بکر چاف و چمخاله و موقعیت جغرافیایی این شهر است.

وی با اشاره به اینکه شهر چاف و چمخاله از نظر وسعت شهر بزرگی است و محدوده این شهر به بیش از ۴ هزار هکتار می رسد، افزود: این وسعت زیاد از جهتی فرصت گردشگری و از جهت دیگر اگر به مطالبات مردم و گردشگران پاسخ ندهیم، تهدید محسوب می شود.

لاهوتی با تاکید بر اینکه چاف و چمخاله به عنوان یکی از نقاط گردشگری استان کاملا به صورت تخصصی هدایت می شود، تصریح کرد: ۱۷ کیلومتر نوار ساحلی، وجود ۲۰ مجموعه گردشگری و هتل های سه ستاره و پنج ستاره، یک کیلومتر طرح سالم سازی دریا و دیگر پروژه های در دست اقدام همه در جهت رفاه حال گردشگران و مردم است.

شهردار چاف و چمخاله با بیان اینکه برای توسعه و عمران شهر باید برنامه ریزی های کوتاه مدت و بلند مدتی تدوین شود، افزود: این شهر باید به جایگاه حقیقی خود برسد و نماینده شهر لنگرود بارها در سخنان خود چاف و چمخاله را کیش دریای کاسپین و کیش گیلان معرفی می کند .

وی مهم ترین دغدغه خود را در حوزه برندسازی عنوان و اذعان کرد: در گام اول با تشکیل یک تیم قوی درصدد شناساندن شهر به مردم کشور هستیم و برای این کار هم تقویم سالانه ای برای شهر تعریف خواهیم کرد.

لاهوتی ضمن قدردانی از استاندار گیلان و تحول در حوزه گردشگری و بوم گردی، تصریح کرد: گردشگری کوتاه ترین راه برای منفعت اقتصادی استان است و با ورود سالاری(استاندار) به گیلان تحولی در حوزه گردشگری اتفاق افتاد.

وی با بیان اینکه بودجه امسال شهرداری چاف و چمخاله ۸ میلیارد تومان پیش بینی شد، خاطرنشان کرد: پروژه ها از سه منبع اعتبارات استانی، ملی و منبع داخلی شهرداری تامین می شوند و تمام تلاش ما این است که سرمایه گذاران خوبی را جذب و شرایط نیز برای حمایت از سرمایه گذاران مهیاست.

وی در خصوص اقداماتی که در حوزه گردشگری به مرحله اجرایی ورود کردند، اظهار کرد: ادامه دادن یک و نیم کیلومتر راه خیابان توسکا و اتصال به محل تلاقی دو روخانه شلمان رود و لنگرود رود خان تحت عنوان پیاده راه گردشگری به عرض ۱۶ متر است که مارینا(بندر کوچک)، اسکله و حوضچه ای هم در این طرح پیش بینی شده است که تا امروز جاده این پروژه احداث و منتظر اعتبارات دولتی نماندیم و پروژه را شروع کردیم.

لاهوتی یکی از نمادهای منطقه چاف و چمخاله را داشتن جنگل های توسکا عنوان و تصریح کرد: دو هکتار از اراضی بکر توسکا که در اختیار منابع طبیعی بود به پارک ابی تبدیل می شود که پل های چوبی و الاچیق و ته رودخانه نیز مبلمان شهری پیش بینی شد که این پروژه تاکنون ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برآورد طرح هم ۴ میلیارد تومان است.

شهردار چاف و چمخاله ادامه داد: طرح سالم سازی چاف و مبلمان شهری نیز در دستور کار قرار دارد و دو پارک جنگلی دست کاشت ۷ هکتاری و ۱۸ هکتاری در حسین آباد هم از دیگر برنامه های شهرداری است.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا