آخرین خبرهاعلم و تکنولوژی

اپل در سه ماهه اول ۲۰۱۸ درآمدی بیش از کل تاریخ آمازون داشت

درآمد اپل و آمازون

اپل با ارزش بازار سرمایه ۹۴۳٫۴ میلیارد دلاری تنها با ۶ درصد رشد بیشتر به اولین شرکت ۱۰۰۰ میلیارد دلاری دنیا بدل خواهد شد.

وارن بافِت، کارآفرین و سرمایه گذار مشهور آمریکایی و رئیس شرکت «برکشایر هاتاوِی» در هفته گذشته در این باره اعلام کرده بود که شرکتش دیگر روی سهام آمازون سرمایه گذاری نخواهد کرد در حالی که روی اپل سرمایه گذاری می کند.

بر اساس گزارش ها اپل در سال ۲۰۱۷ به سودی ۴۸٫۳۵ میلیارد دلاری دست یافته و در سه ماهه اول سال ۲۰۱۸ نیز درآمد خالص ۱۳٫۸ میلیارد دلاری داشته. این در حالی است که درآمد آمازون از ابتدای تأسیسش تا کنون معادل ۹٫۶ میلیارد دلار بوده و در سه ماهه ابتدایی سال جاری میلادی نیز سودی ۱٫۶ میلیارد دلاری کسب کرده است. به این ترتیب اپل بسیار سود ده تر از آمازون بوده است.

iPhone X

می توان گفت که سود خالص اپل در دوره سه ماه مورد بحث به میزان ۴۶ درصد بیش از کل سود حاصل شده توسط آمازون از ابتدای تأسیس در ۱۹۹۵ تا کنون بوده است. بر اساس تحلیلی از وال استریت، آمازون در بسیاری از بازارهای کلیدی هنوز در مراحل ابتدایی قرار دارد و به نظر می رسد این مسئله موجب سود دهی پایین آمازون (در مقایسه با اپل) باشد.

یکی از دلایل موفقیت اپل در این دوره به درخواست ها برای آیفون ۱۰ مرتبط است. همزمان با انتشار گزارش درآمد اپل در روز اول ماه می (۱۱ اردیبهشت ماه)، تیم کوک به سرمایه گذارانِ نگران آرامش داد و اعلام کرد که آیفون ۱۰ پرفروش ترین آیفون از زمان عرضه در ماه نوامبر سال ۲۰۱۷ بوده. پس از این، خبر تصاحب ۷۵ میلیون سهم اپل توسط وارن بافت در عرض سه ماه ابتدایی سال ۲۰۱۸ منتشر شد.

به این ترتیب باید گفت که اپل همچنان یکی از جذاب ترین شرکت ها از دید سرمایه گذاران به شمار می رود.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا