آخرین خبرها

روحانی: برجام در صورت تضمین منافع ایران باقی می‌ماند

روحانی: برجام در صورت تضمین منافع ایران باقی می‌ماند

خروج آمریکا از برجام به معنای زیرپا گذاشتن اخلاق، سیاست و دیپلماسی بود

به گزارش خبرآنلاین، روحانی و آقای “سیریسنا” در این مراسم پس از نواخته شدن سرود ملی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری دمکراتیک سوسیالیستی سریلانکا، از یگان تشریفات مستقر در میدان سان دیدند.

در حضور روسای جمهور دو کشور انجام شد؛ امضای پنج سند همکاری مشترک میان ایران و سریلانکا

بعد از انجام مراسم رسمی استقبال از رئیس جمهور سریلانکا، با حضور روسای جمهور ایران و سریلانکا، چهار یادداشت تفاهم همکاری مشترک و یک برنامه مبادلات فرهنگی میان مقامات دو کشور به امضا رسید.

یادداشت تفاهم همکاری در مبارزه با مواد مخدر، روانگردانها و پیش سازها، یادداشت تفاهم همکاری در زمینه سلامت، علوم پزشکی، دارو و تجهیزات پزشکی، یادداشت تفاهم همکاری میان موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران و موسسه استاندارد سریلانکا در زمینه استانداردسازی، اندازه گیری، آموزش، خدمات آزمایشگاهی و ارائه گواهی، یادداشت تفاهم همکاری در زمینه صنعت فیلم میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جمهوری اسلامی ایران و شرکت ملی فیلم جمهوری دمکراتیک سوسیالیست سریلانکا و برنامه مبادلات فرهنگی، علمی و آموزشی میان ایران و سریلانکا برای سالهای ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰، به منظور توسعه بیش از پیش همکاری ها و تعاملات دو کشور با حضور روسای جمهور دو کشور به امضا رسیدند.

روحانی: برجام در صورت تضمین منافع ایران باقی می‌ماند

در ادامه روسای جمهور دو کشور وارد نشست خبری بعد از دیدار شدند.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی صبح امروز در کنفرانس خبری مشترک خود با رییس‌جمهور سریلانکا با اشاره به اینکه اساس سیاست خارجی ایران بر مبنای اخلاق، اعتماد و توجه به مقررات بین‌المللی است، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران در هر توافقی که آن را امضا کرده کاملا به تعهدات خود پایبند بوده است با این وجود شاهدیم که آمریکا از برجام خارج شده است و این به معنای زیر پا گذاشتن اخلاق، سیاست، دیپلماسی و مقررات بین‌المللی است.

وی در ادامه افزود: در صورتی که پنج کشور دیگر عضو برجام به تعهدات خود عمل کنند و به ایران تضمین دهند که منافع ایران با ادامه برجام، تضمین می‌شود، این توافق باقی می‌ماند.

این خبر درحال تکمیل است…

۲۹۲۹

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا