اسلایدربین المللفوری

مسئولان پنتاگون می‌گویند دستگیری یا مرگ البغدادی نزدیک است

مرگ البغدادی

پس از دستگیری پنج تن از مهره‌های کلیدی داعش و اطرافیان البغدادی، یک منبع نظامی آمریکایی اعلام کرد که به رهبر داعش بسیار نزدیک شده‌اند.

به گزارش تدبیرشرق، به نوشته روزنامه الشرق الاوسط، این منبع نظامی آمریکایی که نامش فاش نشده می‌گوید: جستجو برای یافتن ابوبکر البغدادی، سرکرده داعش ما را به یاد صدام می‌اندازد که بعد از سقوط نظامش در ابتدای سال ۲۰۰۳ فرار کرد و پس از ۹ ماه او را در مخفیگاهش پیدا کردیم. او پس از بازداشت به اتهام ارتکاب جنایت علیه بشریت و قتل و کشتار شیعیان عراق، به اعدام محکوم شد.

این منبع افزود: الان داعش دیگر شکست خورده است، و باید به سرکرده آن دست یابیم.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا پنج شنبه در صفحه توئیتر خود نوشته بود: پنج فرمانده داعش که به دنبال آنها بودیم را بازداشت کردیم.

روزنامه واشنگتن پست نیز به نقل از ریان دیلون، سخنگوی ائتلاف ضد داعش تحت رهبری آمریکا، نوشت: بازداشت پنج فرمانده داعش ضربه سنگینی به این گروه تروریستی وارد کرد، که این امر بیانگر میزان هماهنگی دستگاه اطلاعات کشورهای هم پیمان، از جمله عراق و ترکیه است.

این روزنامه در ادامه نوشت: مسئولان ترکیه با زیر نظر گرفتن اسماعیل العیثاوی، معاون ابوبکر البغدادی ملقب به ابو زید العراقی، وی را در ترکیه که در حال فرار از “رقه” بود، دستگیر کردند و سپس به سازمان اطلاعات عراق تحویل دادند که در عراق مورد بازجویی ماموران اطلاعاتی آمریکا و عراق قرار گرفت.

روزنامه واشنگتن پست ادامه داد: العیثاوی با همکاری برای دستگیری دیگر فرماندهان داعشی که برخی از آنها در سوریه هستند، موافقت کرده و طی باز جویی از وی اطلاعات بسیار مهمی به دست آمد.

به دنبال اعلام همکاری العیثاوی برای دستگیری دیگر فرماندهان داعشی، وی با هماهنگی آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا(سیا) و دستگاه‌های امنیتی عراقی، با دیگر فرماندهان داعش در سوریه تماس گرفته و از آنها خواسته تا از مرز سوریه گذشته و به عراق بیایند و سپس این افراد بازداشت شدند.

شبکه “ان بی سی” نیز گزارش داد که همکاری مشترک سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا و عراق فرماندهان داعش در سوریه را به عراق کشاند و منجر به بازداشت آنها شد.

حیدر العبادی، نخست وزیر عراق نیز اعلام کرد: تمامی اقدامات لازم برای دستگیری عناصر داعش در سوریه را اتخاذ می‌کنیم. چرا که این عناصر همچنان با انجام عملیات‌های تروریستی امنیت عراق را تهدید می‌کنند.

/ایسنا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا