آخرین خبرهااستان ها

شهرک های صنعتی راهی به سوی توسعه پایدار

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان گفت : در ایجاد یک شهرک صنعتی ابتدا باید آمایش سرزمین آن منطقه مورد نظر قراربگیرد و بعد در بهترین نقطه شهرک ایجاد می شود.

شهرک های صنعتی راهی به سوی توسعه پایدار

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان گفت : در ایجاد یک شهرک صنعتی ابتدا باید آمایش سرزمین آن منطقه مورد نظر قراربگیرد و بعد در بهترین نقطه شهرک ایجاد می شود.

به گزارش روابط عمومی ، احمدعلی شهیدی مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان در خصوص حمایتها و سیاستهای اتخاذ شده برای بازگشت واحدهای راکد به تولید بیان داشت : با تشکیل کمیته های پایش ابتدا مشکلات این واحدها را پیدا می کنیم .بعد از این که مشکل هر واحد صنعتی را به دست آوردیم سعی می کنیم به طرق مختلف اگر مشکل درون سازمانی باشد مانند ناتوانی در پرداخت اقساط بانکی یا بدهی به دستگاهای خدماتی ، این بدهی را تقسیط کرده یا برای آنها تخفیف بگیریم. اگر با بانکها مشکل دارند بطور مستقیم وارد می شویم یا از طریق کمیته رفع موانع تولید سعی می کنیم مشکل را برطرف کنیم. اگر مواردی وجود داشته باشد از طریق سازمان صنعت و معدن وتجارت انرا به دولت انتقال می دهیم.

وی در ادامه افزود : در برخی از موارد اگر لازم باشد قانون اصلاح شود ورود می کنیم. مانند بخشودگی که برای وامهای زیر صد میلیون تومان بود و با پیگیریهایی که انجام شد واحدهایی که زیر ۱۰۰ ملیبون تومان به بانکهای دولتی بدهکارهستند می توانند با پرداخت اصل بدهی خود از سود وام معاف شوند.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان در خصوص دریافت مالیات در چندین نوبت و اخذ ارزش افزوده در زمان تولید بروی کالا بیان داشت : با توجه به اینکه این بحث کشوری است اما ما به حمایت از واحدهای صنعتی انرا به سازمانهای محتلف انتقال دادیم ودغدغه درستی است.

شهیدی افزود : وقتی می گوییم حمایت از کالای ایرانی اگر قرار باشد مالیات برارزش افزوده بصورت مضاعف گرفته شود در حقیقت خلاف این شعار است و انشالله دولت بنا دارد که با کمک نمایندگان مجلس این قانون را اصلاح کند. تا جایی که خبر دارم زمینه سازی شده مالیات ی کبار گرفته شود و درمواردی که این مالیات مضاعف است باید با اصلاح قانون این موضوع برطرف شود.

رییس هیات مدیره شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان در خصوص احداث شهرک ها و نواحی صنعتی در هر منطقه ای بیان داشت : در ایجاد یک شهرک صنعتی ابتدا باید آمایش سرزمین آن منطقه مورد نظر قراربگیرد و بعد در بهترین نقطه شهرک ایجاد می شود.

وی افزود : تجربه نشان داده هر وقت در ایجاد شهرکها آمایش سرزمین مورد توجه قرار گرفت آن شهرک موفق ترعمل کرده است و هر زمانی که خلاف این موضوع بود تعداد واحدهای صنعتی که به مشکل برخوردند بیشتر شد. گاها در سالیان گذشته در کل کشور ممکن بوده که با رایزنی های مختلف دریک منطقه شهرک یا ناحیه صنعتی ایجاد شود که اینها از روی دلسوزی بوده است ولی با آگاهی بیشتری که در سطح جامعه خواهیم داشت نه تنها در مورد شهرکهای صنعتی بلکه درباره آمایش سرزمین هر چه بیشتر باید اگاهی رسانی کنیم تا پتانسیلهای هر منطقه برای ایجاد ساختارهای مختلف مشخص شود. دراینصورت اراضی که مناسب ایجاد صنایع هستند مشخص می شوند و بخشهای دیگر مانند کشاوری و شهرسازی  مناطق خود را خواهند شناخت. تنها با این کار می توانیم موفق باشیم.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا