آخرین خبرها

دهمین جشنواره منطقه ای عکس و فیلم ژیار در سنندج افتتاح شد

دهمین جشنواره منطقه ای عکس و فیلم ژیار در سنندج افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، سالم صلواتی پیش از ظهر امروز در آیین افتتاحیه دهمین جشنواره منطقه ای فرهنگ بومی فیلم و عکس ژیار در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان، اظهار کرد: دهمین جشنواره منطقه ای عکس و فیلم ژیار امروز با حضور هنرمندان عکاس و فیلم ساز هفت استان کشور از جمله استان ‌های کرمانشاه، ایلام، لرستان، آذربایجان‌غربی، چهارمحال و بختیاری، کردستان و همدان و اقلیم کردستان عراق در سنندج برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه یک هزار و ۳۶۲ اثر در این جشنواره ثبت شده است، گفت: این آثار شامل ۲۴۹ فیلم کوتاه، ۱۸۳ فیلمنامه، ۸۶۵ عکس و ۶۵ مجموعه ‌عکس در سامانه دهمین جشنواره منطقه ای عکس و فیلم ژیار است.

دبیر دهمین جشنواره منطقه ای فرهنگ بومی فیلم و عکس ژیار افزود: در بخش عکس ۳۹ تک عکس و پنج مجموعه عکس جواز شرکت در بخش رقابتی جشنواره را کسب کردند.

صلواتی با بیان بخش بازبینی جشنواره ژیار، اظهار داشت: هیئت بازبینی این دوره از جشنواره ژیار ۶۹ فیلم‌ را شامل ۳۱ فیلم در بخش داستانی، ۱۸ فیلم در بخش مستند، ۱۵ پویانمایی و ۵ فیلم در بخش تجربی برای رقابت در بخش نهایی این جشنواره معرفی کرد.

وی افزود: اعضای هیئت داوران این دوره از جشنواره مجید برزگر، جلال نصیری‌ هانیس و آیدا پناهنده کار قضاوت فیلم‌ های بخش مسابقه دهمین جشنواره منطقه‌ای فرهنگ بومی «ژیار» را بر عهده دارند.

دبیر دهمین جشنواره منطقه ای فرهنگ بومی فیلم و عکس ژیار با اشاره به بخش عکس این دوره از جشنواره ژیار، بیان کرد: این بخش شامل دو مجموعه عکس و تک عکس است که در این بخش به مفاهیم والای فرهنگی براساس باورها و ویژگی های فرهنگ بومی مناطق، ارائه اندیشه ای نو بر پایه پژوهشی جامع برای دستیابی به بیانی صریح و قدرتمند در ارائه یک اثر ناب پرداخته می شود.

صلواتی در ادامه با بیان اینکه بخش فیلم شامل دو بخش مسابقه و جنبی است، افزود: بخش مسابقه با موضوع فرهنگ بومی شامل هر نوع اثر کوتاه است که در آن با شیوه های داستانی، مستند، پویانمایی و تجربه گرا به ترویج هویت فرهنگی و بومی منطقه می پردازد و بخش جنبی این بخش غیر رقابتی فرصتی برای تبادل اندیشه ها و تجربه های هنرمندان و ایجاد زمینه ای مناسب برای ارزیابی جایگاه آثار فیلمسازان فیلم کوتاه است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: جشنواره ژیار با هدف معرفی فرهنگ و هنر منطقه، ایجاد بستری تبلیغاتی برای معرفی جاذبه های گردشگری، بازسازی و تقویت سینمای کوتاه، معرفی و شناسایی و کشف استعدادهای جوان در سنندج برگزار می ‌شود.

۴۶

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا