آخرین خبرها

مدیریت بحران البرز باید تدابیر ویژه بیندیشد

مدیریت بحران البرز باید تدابیر ویژه بیندیشد

استان‌ها > البرز – ایرنا نوشت: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار البرز با اشاره به موقعیت خاص جغرافیایی استان گفت: با توجه به این وضعیت ، مدیریت بحران استان باید تدابیر ویژه بیندیشد.

خسرو ارتقایی در کارگاه آموزشی و تمرینی اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان البرز افزود: بسیاری از حوادث طبیعی را دراستان البرز شاهد بوده ایم، بنابراین باید دراین زمینه از آمادگی لازم برخوردار شد .
وی ادامه داد: کثرت جمعیت از موضوعاتی است که باید متناسب با این جمعیت امکانات را فراهم کرد و دستگاه های اجرایی در این زمینه فعالانه وارد عمل شوند.
ارتقایی گفت: بارش برف بهمن ماه سال گذشته البرز که با مشکلاتی در محورهای ارتباطی و شهرها همراه بود باید آسیب شناسی شود.
وی اضافه کرد: آموزش موجب کاهش خسارت های ناشی از حوادث غیرمترقبه می شود بنابراین با اجرای طرح های آموزشی هرچه بیشتر می توان گام های اساسی برداشت.
ارتقایی خاطرنشان کرد: اصول و مبانی مدیریت بحران یکی از بحث های آموزشی درکارگاه آموزشی و تمرینی اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران است .
وی ، مدیریت ریسک و شریان های حیاتی را از جمله مباحث این کارگاه آموزشی عنوان کرد و افزود: دراین دوره آموزشی تلاش می شود براساس تجارب حوادث قبل برخی از شریان های حیاتی که ناشناخته بودند اطلاع رسانی شود.
معاون استاندار البرز گفت: مدیریت افکارعمومی و مستند سازی حوادث از دیگر مباحث علمی است که دراین دوره آموزشی مدنظر قرار می گیرد.
وی یادآورشد: مدیریت جستجو، نجات و اسکان موقت در بحران از دیگر موضوعات آموزشی دراین کارگاه است که این مهم نیز باید مدنظر قرارگیرد.
ارتقایی تاکید کرد: با برگزاری دوره های آموزشی بیشتر و مانورها تلاش می شود تا در حوزه آموزش و اطلاع رسانی در مدیریت بحران اقدامات موثرتری شکل گیرد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز نیز گفت: کارگاه آموزشی مدیریت بحران استان به مدت ۲روز در چهار فصل آموزشی و با موضوع مدیریت بحران ادامه دارد.
مهدی مهرور افزود: در این کارگاه آموزشی ، شرکت کنندگان با چگونگی پیشگیری از حوادث و مدیریت بحران ها آشنا می شوند.
وی ادامه داد: دراین دوره آموزشی تلاش می شود تا با حضور اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان های استان البرز آمادگی بیشتری برای بحران های احتمالی فراهم شود.

۴۶

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا