آخرین خبرها

نماینده خوزستان برگزیده اختتامیه جشنواره موسیقی نواحی در کرمان

نماینده خوزستان برگزیده اختتامیه جشنواره موسیقی نواحی در کرمان

باسم حمادی سرپرست گروه هنری میسان در گفت وگو با خبرنگار خبرآنلاین گفت: پس از چهار روز حضور در جشنواره موسیقی نواحی در کرمان در روز اختتامیه از میان بیش از ۶۰ گروه  از سراسر کشور، به عنوان یکی از سه گروه برگزیده اجرای موسیقی در سبک حماسی داشتیم.

حمادی افزود: همچنین ابوسعد هواشمی نوازنده بخش علوانیه در میان ۱۴ پیشکسوت کشور نیز به نوازندگی و خوانندگی سبک علوانیه پرداخت.

وی توضیح داد: ی چهار روز، کارگاه ساخت ساز رباب توسط آقای لطیفاوی برپا شد که روزانه شاهد صدها بازدید کننده از این کارگاه بودیم. علاقمندان در این کارگاه با فرایند کامل ساخت ساز رباب اهوازی از نزدیک آشنا می شدند.

سرپرست گروه هنری میسان اظهار کرد: در اختتامیه با حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر ضرورت مشارکت موسیقی عرب ایرانی در جشنواره های بین المللی وزارت فرهنگ و ارشاد تاکید کردم. متاسفانه تا کنون هیچ گاه موسیقی عربی این خطه به عنوان یکی از سرمایه های فرهنگی اجتماعی کشور در جشنواره های بین المللی مشارکت داده نشده است.

به گزارش خبرآنلاین، گروه فرهنگی هنری میسان از گروه های برجسته موسیقی عربی خوزستان به حساب می آیند و تا کنون در بسیاری از جشنواره محلی و ملی مشارکت داشتند و مقام های برگزیده ی بیشماری را در کارنامه هنری خود دارند. این گروه در بخش های موسیقی حماسی، مقامی، علوانیه، رقص چوبیه و شمشیر و دیگر مناسک هنری فعالیت دارد.

۴۶

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا