آخرین خبرها

جنجال بر سر آقازاده یاور همیشگی رئیس فدراسیون فوتبال!

جنجال بر سر آقازاده یاور همیشگی رئیس فدراسیون فوتبال!

آیا سایر تیم‌های ملی هم روانشناس دارند؟

فاطمه پاقلعه نژاد: مهدی تاج هرچه سعی می کند بلواها در فدراسیون به گفته خودش ۵ ستاره ، بخوابد و جنجالی ایجاد نشود ، جنجالی از نو به راه می افتد. 

این بار جنجال درباره حضور دختر محمود اسلامیان در تیم ملی فوتبال بانوان است. نفیسه اسلامیان که حالا به مسابقات اعزام شده است ، به چالشی برای پدرش و مهدی تاج بدل شده است و حتی رسانه های نزدیک به فدراسیون هم در این باره چالش ساز شده اند.

جنجالی ترین حرف امروز شاید دفاعی باشد که لیلی صوفی زاده ،نایب رئیس بانوان فدراسیون از دختر اسلامیان انجام داده است باشگاه خبرنگاران جوان در این باره نوشت:«کارگروه روانشناسی کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال، نفیسه اسلامیان را به عنوان روانشناس تیم ملی فوتسال بانوان تائید کرده است. باید در این وضعیت با اتحاد و همدلی فکر قهرمانی این تیم در رقابت‌های قهرمانی آسیا باشیم. اعضای تیم ملی فوتسال هم برمبنای توانایی و صلاحیتشان انتخاب می‌شوند. اسلامیان از سال ۲۰۱۵ کنار تیم ملی بوده است. کادرفنی و بازیکنان او را به عنوان روانشناسی که می‌تواند نیازهایشان را تامین کند، تائید کرده اند. در همان سال که تیم ملی ایران به قهرمانی رقابت‌های بانوان بزرگسالان آسیا رسید، اسلامیان روانشناس بود و اکنون هم با نظر سرمربی تیم ملی و کمیته بانوان فدراسیون تیم ملی را در سفر به تایلند همراهی کرد.»

او درباره نقش محمود اسلامیان در انتخاب دخترش به عنوان روانشناس تیم ملی فوتسال بانوان گفته است:«این انتخاب هیچ ارتباطی به عضویت محمود اسلامیان در هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال ندارد. نفیسه اسلامیان دانش آموخته روانشناسی است و با تسلط فراوان در این امر توانسته نیاز‌های روانی بازیکنان را تامین کند. حتی محمود اسلامیان اعتقاد داشت بهتر است به دلیل رفع سوء تفاهم‌ها دخترش تیم را همراهی نکند، اما من و شهرزاد مظفر (سرمربی تیم ملی فوتسال) اعتقاد داشتیم او باید به تایلند برود چراکه بازیکنان از کار نفیسه اسلامیان رضایت کامل دارند.»

صوفی زاده در مورد مدرک تحصیلی نفیسه اسلامیان هم گفته:« او دانشجوی سال آخر دکتری روانشناسی از دانشگاه دولتی است و از سجایای اخلاقی و ویژگی‌های یک روانشناس ایده آل ورزشی بهره می‌برد. اسلامیان در جلسات گروهی و انفرادی که با بازیکنان دارد، موفق بوده و از لحاظ تقویت مسائل روحی و روانی فوق العاده عمل کرده است. خواهش می‌کنم اهالی رسانه دختران فوتسالیست را مانند خانواده خودشان ببینند. چرا فکر می‌کنیم هر فردی که پدرش مسئولیتی دارد با رابطه به جایگاهی می‌رسد و توانایی هایش نقشی در موفقیت‌های او ندارد؟ نفیسه اسلامیان مورد تائید توحید سیف برقی، رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال بوده است.»

همه این ها را در کنار هم قرار دهید ، آن وقت می بینید منتقدان چه ساده می توانند این بحث را پیش ببرند. اینکه خانم دکتر بلافاصله بعد از روی کار آمدن اسلامیان در فدراسیون فوتبال ، به کادر تیم های ملی بانوان اضافه شده است اما حضورش را می گویند به دلیل شناخت نایب رئیس بانوان از او بوده و ارتباطی به پدرش نداشته است.

یا مثلا صوفی در همین مصاحبه تاکید کرده او تحصیلاتش هنوز هم به پایان نرسیده است و این خود بهانه دیگری است در دست منتقدان و بعد می گویند چرا علی کریمی اینچنین به فدراسیون فوتبال حمله می کند و چرا در شرایطی که فدراسیون ایران ، فدراسیونی ۵ ستاره است ، اینچنین مردم حرف های علی کریمی را درباره سوء مدیریت در بخش هایی از فدراسیون فوتبال باور می کنند و فضا بر علیه تیم اداره کننده فوتبال ایران است!

اگرچه که چنین اتفاقی و مسئولیتی سه سال است به این خانم دکتر داده شده و قطعا آن زمان ایشان مدرک تجصیلی شان کارشناسی ارشد روانشناسی بوده اما چنین خبری از چشم رسانه های ورزشی پنهان مانده بوده است خود نقصانی است که ما رسانه های ورزشی باید درباره اش پاسخگو باشیم. اینکه قطعا نفیسه اسلامیان توانمندی هایی داشته و می توانسته در چنین جایگاهی قرار بگیرد ، اصلا نکته ای نیست که بشود آن را رد یا تائید کرد اما آیا باقی تیم های فوتبال و فوتسال آقایان ، خانم ها و رده های سنی فدراسیون فوتبال هم در کادر پزشکی شان چنین کارشناسان متخصص روان شناسی دارند یا نه ، پرسشی است که باعث این همه انتقاد از مسئولان فدراسیون شده که شاید خود آقای اسلامیان بتواند در این باره توضیحات شفافی ارائه کند.

۴۱۴۱

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا