آخرین خبرها

ترامپ و مکرون درباره ایران تلفنی گفت و گو کردند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ترامپ و مکرون درباره ایران تلفنی گفت و گو کردندبه گزارش انتخاب،به نقل از خبرگزاری رویترز، کاخ سفید اعلام کرد دونالد ترامپ و امانوئل مکرون رئیسان جمهوری آمریکا و فرانسه در تماسی تلفنی پیرامون مسائل سوریه و ایران گفت و گو کردند.
در بیانیه کاخ سفید درباره جزئیات این گفت و گو اطلاعاتی منتشر نشده است.
مکرون هفته گذشته نیز در سفری سه روزه به آمریکا با ترامپ دیدار و درباره آینده برجام گفت و گو کرد.
ترامپ پس از این دیدار از احتمال دستیابی به توافقی مشترک با اروپا پیرامون برجام خبر داد و در عین حال تاکید کرد که هیچ کس از تصمیم نهایی او درباره این توافق هسته ای خبر ندارد.
رئیس جمهوری فرانسه نیز اگرچه بر حفظ برجام تاکید کرد اما گفت به دنبال توافقی درباره همه موضوعات ایران همچون مساله فعالیت های بلند مدت هسته ای، موشک های بالستیک و نفوذ منطقه ای ایران هستیم.
وی همچنین در سخنرانی خود در کنگره آمریکا با تاکید بر ثبات و احترام به حاکمیت ایران، گفت: برجام را همه امضا کرده ایم و ما به هیچ وجه از آن خارج نخواهیم شد.
مقام های اروپایی و آمریکایی چند ماه است که برای توافقی جهت اصلاح برجام و تضمین حضور واشنگتن در این توافق مذاکره می کنند که به گفته برخی رسانه ها در حال رسیدن به نتیجه است.
رئیس جمهوری آمریکا قرار است روز ۲۲ اردیبهشت پیرامون تعلیق تحریم های هسته ای ایران تصمیم گیری کند. این تصمیم او ماندن یا خروج کشورش از برجام را مشخص خواهد کرد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا