آخرین خبرها

لاوروف: روسیه، ایران و ترکیه بر تجزیه نشدن سوریه تاکید کردند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

لاوروف: روسیه، ایران و ترکیه بر تجزیه نشدن سوریه تاکید کردند‘سرگئی لاوروف’ این مطلب را در کنفرانس خبری مشترک با ‘محمد جواد ظریف’ و ‘مولود چاووش اغلو’ وزیران امورخارجه ایران و روسیه در پایان نشست سه جانبه روسیه، ایران و ترکیه با محوریت حل بحران سوریه و آماده کردن مقدمات برگزاری نهمین دور مذاکرات آستانه بیان کرد.
رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه همچنین درباره بیانیه مشترکی که در پایان نشست سه جانبه امضا کردند، اظهار داشت: در این بیانیه نتایج نشست ذکر شده است، در هر حال، ما قویا به عدم وجود هیچ گزینه ای به غیر از گزینه سیاسی برای برون رفت سوریه از بحران براساس قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت سازمان ملل و همچنین پیشنهادات کنگره گفت و گوی ملی سوریه که در سوچی برگزار شد، پایبندیم.
وی در ادامه با اشاره به حمله موشکی اخیر آمریکا، انگلیس و فرانسه به خاک سوریه اظهار کرد: در این نشست همچنین طرفین بیان کردند که حمله غیرقانونی ۱۴ آوریل (۲۵فروردین) به خاک سوریه توسط آمریکا و متحدانش به بهانه ای کاملا ساختگی انجام شد و آنها حتی منتظر نماندند تا کارشناسان سازمان منع تسلیحات شیمیایی تحقیقات خود را انجام دهند؛ این اقدام منجر شد تا فرایند سیاسی حل بحران سوریه به عقب برود.
لاوروف همچنین از تهیه مقدمات برگزاری نهمین دور مذاکرات صلح آستانه با ظریف و چاووش اغلو خبر داد که به گفته وی قرار است در اواسط ماه می (اردیبهشت) انجام شود. 
براساس اظهارات لاوروف، همزمان با نشست پیش رو کارگروهی برای آزادی بازداشتی ها، گروگان ها، تحویل اجساد قربانیان و همچنین جست و جوی مفقودان تشکیل خواهد شد.
لاوروف درباره مبارزه با تروریست ها در سوریه گفت: مبارزه با تروریست ها حتی در مناطق کاهش تنش نیز بدون مصالحه ادامه خواهد داشت.
به گزارش ایرنا، نشست سه جانبه وزیران امور خارجه ایران، روسیه و ترکیه در خصوص سوریه امروز (شنبه) در مسکو برگزار شد و سرگئی لاوروف به همراه همتایان خود پس از شرکت در نشست های دو جانبه در نشست سه جانبه شرکت کرد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا