آخرین خبرها

امام (ره) به عنوان یک الگو و اسطوره در تاریخ ایران ماندگار شد

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی مرکز آموزش تخصص های دریایی باقرالعلوم (ع ) رشت به ایرنا، حجت الاسلام محمد باقری در مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی در مسجد حضرت ولی عصر(عج) این مرکز افزود: امام خمینی (ره) در دوران زندگی خود سختی های بسیار را متحمل و در سال های نوجوانی و جوانی با مشقت های فراوانی روبرو شد، اما با توکل بر خداوند و تلاش بی وقفه در دفاع از آرمان های اسلام و اسقلال کشور ایستادگی کرد و رنج اسارت ، تبعید و دوری از خانواده و میهن را به جان خرید.
وی تصریح کرد : امام (ره) در تمامی زمینه ها دارای توانمندی های منحصر بفردی بود که می توان به برخی ازآنها مانند دیوان اشعار ، آثار علمی و فلسفی ، کتب دینی و امور خانوادگی نام برد که آثار ایشان مانند خورشید درخشانی است که پس از سال ها همچنان چراغ هدایت است.
حجت الاسلام باقری خاطرنشان کرد: در سال های ابتدایی نهضت وقتی از امام پرسیدند که یاوران و سربازان تو کجا هستند ، ایشان در پاسخ فرمودند که سربازان من در گهواره ها هستند و در سال 1357 همه دنیا فهمید که آن سخن تاریخی حضرت امام به حقیقت منجر شد و جوانان 17 تا 25 ساله میدان دار صحنه انقلاب و دفاع از دین و شرف و ملت شدند و جزو یاوران اصلی امام در شکل گیری انقلاب شدند.
وی استقبال تاریخی در بهشت زهرا در سال 1357 و بدرقه میلیونی حضرت امام به منزل ابدی در چهاردهم خرداد 1368 را در تاریخ بی مانند توصیف کرد و افزود: این نوع استقبال و بدرقه نشان از اوج محبت یک ملت به پیشوای خود است که در تاریخ ثبت شد.
نیروی دریایی ارتش در استان گیلان دارای سه پایگاه در انزلی، رشت و منجیل است. فرماندهی منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در شهرستان ساحلی انزلی استقرار دارد.
دریافت خبر: مریم سلیمانی ** انتشاردهنده: کبیری
7296/2007

انتهای پیام /*

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا