آخرین خبرها

کره‌شمالی: نشست تاریخی “پانمونجوم” راه را برای عصر جدیدی از صلح هموار کرد / کیم جونگ اون عشق بی حد و حصری به مردم «شبه جزیره کره» دارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پس از آنکه رهبران دو کره متعهد شدند تا صلح دائمی را در شبه جزیره کره برقرار سازند و این شبه جزیره را از شر تسلیحات اتمی خلاص کنند، کره شمالی امروز (شنبه) این نشست را به عنوان یک نشست تاریخی که راه را برای آغاز عصری جدید هموار می‌کند، تحسین کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، خبرگزاری رسمی کره شمالی تحت عنوان KCNA متن کامل اعلامیه رهبران دو کره در نشست پانمونجوم را منتشر کرده و گفت: این دیدار راه را برای سازش ملی، اتحاد، صلح و سعادت باز کرد.

در این اعلامیه کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و مون جائه این، رئیس‌جمهور کره‌ جنوبی بر هدف مشترک خود برای تحقق ایده شبه جزیره کره عاری از تسلیحات اتمی از طریق خلع کامل تسلیحات اتمی تاکید کردند.

اما این عبارت یک عبارت غیرمستقیم است که هر دو کره می‌تواند تفسیر و تعبیر خود را از آن داشته باشد.

خبرگزاری رسمی کره شمالی در گزارشی مجزا گفت: رهبران دو کره درخصوص مسائلی از جمله تضمین صلح در شبه جزیره کره و خلع تسلیحات اتمی این شبه جزیره تبادل نظری صریح و دوستانه داشتند.

این خبرگزاری افزود: این نشست تاریخی در روستای پانمونجوم به لطف عشق بی حد و حصر رهبر کره شمالی به مردم این شبه جزیره و تمایلش برای خودمختاری مستقل از نفوذ خارجی رخ داد.

رهبران دو کره در سند این اعلامیه متعهد شدند تا معاهده صلحی را با هدف اعلام رسمی پایان جنگ کره امضا کنند.

آنها همچنین به دنبال دیدار با آمریکا و احتمالا چین که هر دو امضا کننده‌های آتش‌بس سال ۱۹۵۳ هستند، می‌باشند و هدفشان از این دیدار اعلام رسمی پایان جنگ، تبدیل آتش‌بس به یک معاهده صلح و برقراری صلحی پایدار در شبه جزیره کره است.

خبرگزاری رسمی کره شمالی در ادامه گزارش خود افزود: این اعلامیه منجر به یک پیشرفت تمام عیار و حائز اهمیت در روابط دو کره خواهد شد و خطوط حیاتی ملی قطع شده را مجددا برقرار خواهد کرد و به تحقق آینده‌ای متشکل از اتحاد مجدد و سعادت و رفاه جمعی کمک خواهد کرد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا