آخرین خبرها

بارش های بهاری نمی تواند کمبود آب مخازن سدها را جبران کند!

بارش های بهاری نمی تواند کمبود آب مخازن سدها را جبران کند!

به گزارش خبرآنلاین لرستان، میرزایی در تحلیل زمانی بارش ها و نقش آن بر ذخایر آب سدهای استان گفت: میزان بارش ها از اوایل سال آبی جاری (اول مهر ماه سال ۹۶) تا ابتدای فروردین ماه ۹۷ برابر ۲۶۱ میلی متر وحجم آب پشت مخازن سدهای استان در این مدت معادل ۸۴میلیون و ۴۲۰ هزار متر مکعب و کسری آب مخازن سدها معادل ۶۰ درصد بوده است.
وی افزود: در حال حاضر میزان بارش ها به ۳۷۶ میلی متر افزایش یافته که ۱۱۵ میلی متر آن مربوط به فروردین و اردیبهشت ماه می باشد.

میرزایی در خصوص تاثیر بارش های فروردین و اردیبهشت ماه امسال بر حجم آب مخازن سدهای استان اظهار داشت: حجم آب مخازن سدهای استان در حال حاضر (ششم اردیبهشت ماه ۹۷) معادل ۸۵ میلیون و ۹۰۰ هزار متر مکعب است که در مقایسه با ابتدای فروردین ماه کمتر از دو درصد افزایش داشته است و در حال حاضر ۵۸ درصد حجم مخازن سدهای استان خالی است.

وی تصریح کرد: به علت افزایش دما، بیش از ۵۰درصد بارش ها بصورت تبخیر از دسترس خارج و بخش قابل توجهی از روان آب ها نیز توسط ریشه گیاهان جذب می شود . لذا بارش های فصل بهاری نمی تواند کمبود آب مخازن سدهای استان را جبران کند.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای بیان کرد: بیشترین تاثیر مثبت بارش های فصل بهار بر روی کشاورزی و مراتع به ویژه کشت دیم بوده که خوشبختانه آب مورد نیاز کشاورزی از طریق بارش ها تاکنون تامین شده است.

میرزایی تاکید کرد: تنش آبی مربوط به کاهش آبدهی رودخانه ، چشمه ها ، چاهها و سایر منابع در فصل تابستان همچنان باقی است و همه ذینفعان منابع آبی باید جهت اجرای برنامه های سازگاری با کم آبی تلاش کنند.

۴۶

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا